Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Online godkendelse af kontrakt

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus C
Tilmeldt 5. Mar 12
Indlæg ialt: 2
Fra  Mobilkaffebar.dk Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Hvordan gør i med underskrivelse og godkendelse af kontrakt hvis i ikke kan få den fysisk underskrevet?

Vi har f.eks. en kontrakt til brugsret af billeder. Denne kontrakt skal underskrives af alle vores kunder når de modtager billeder.

Indtil videre har vi været heldige at kunne mødes med kunden og få den underskrevet. Men vi har nu et par kunder, hvor dette ikke er muligt.

Vores løsning indtil videre er at sende dem kontrakten over mail, hvor vi har indsat vores signatur. Derefter kan de enten selv indsætte en signatur og sende den tilbage med mail, underskrive den og scanne den ind og sende den tilbage med mail, eller underskrive og sende den med posten.

Da vi er interesseret i at gøre dette så let for kunden som muligt, tænker vi på om det er muligt for kunden at svare tilbage på mail af de har læst og godkendt kontrakten (uden at indsætte signatur eller underskrive den)

Vil dette være lige så bindende som en fysisk underskrivelse?
Eller har i andre måder at gøre det på?

På forhånd tak.

Fra København
Tilmeldt 31. Mar 09
Indlæg ialt: 211
Fra  Bravo Media ApS - Webbureau Skrevet kl. 11:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Rene,

I DK er en mundtlig aftale mellem to virksomheder bindende det samme gælder hvis du får en accept af dine betingelser eller salg via en e-mail, en e-mail kunne f.eks lyde

"du bedes læse betingelserne igennem i denne e-mail. Såfremt at du kan acceptere aftalen beder vi dig svare mig et "OK" til denne e-mail" eller lignende

Hvis det drejer sig om privat personer der skal underskrive, kan i udprinte jeres kontrakt underskrive den, og så scanne den ind og sende den til jeres kunde. Kunden underskriver så og scanner tilbage til jer.

-

Peter

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:12
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg indgår masser af aftaler pr. mail.

Jeg plejer at bruge en formulering om at man utvetydigt skal tilkendegive, at man accepterer vilkårene i aftalen.

Hvis der er tale om et større projekt lægger jeg tillige ofte en meget tidlig milepæl med betaling. Når betalingen er gennemført, vil den rent juridisk være med til at styrke min sag, hvis der bliver en tvist om betingelserne senere - men altså kun fordi der allerede er indgået en e-mail-aftale.

Men altså:
En aftale er bindende for begge parter uanset, hvordan den er indgået. Det, som kan gøre forskellen er, hvor let det er at bevise aftalens indgåelse, hvis der opstår en tvist.

Venlig hilsen

Hans

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Jan 10
Indlæg ialt: 2537
Fra  Your Virtual Ninja Skrevet kl. 11:56

in my company we use http://www.echosign.com/ 

I have an affiliate link for it, So if you're interested in trying it out I would love to show you how to use it if you could buy it from my affiliate link :)

PM me, or e-mail me :)

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Jan 10
Indlæg ialt: 2537
Fra  Your Virtual Ninja Skrevet kl. 12:15

Here are instructions on how to use a cosine to sign an agreement

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)