Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms på Elance/Freelancer?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Mar 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 07:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg har købt nogle tjenester på Elance/Freelancer og kigger på invoice og kan ikke rigtige finde moms/VAT. Hvad er reglerne for dette?

Derudover hvis jeg tidligere ikke har været momsregistreret og solgt varer uden moms men nu bliver momsregistreret er det tilbagevirkende?

Kh

Julie

Tilmeldt 5. Mar 12
Skrevet kl. 12:27

Hej igen

Er der ikke nogen der har prøvet at købe tjenester her?

Fra Helsingør
Tilmeldt 27. Jun 11
Indlæg ialt: 277
Fra  Gurrelund Skrevet kl. 15:46

Jeg har ikke fået pålagt moms på regninger fra Elance. Hvis du har købt ydelsen uden for EU skal de heller ikke lægge moms på. Inden for EU skal de pålægge moms men det kan du slippe for hvis du oplyser sælger dit Momsnummer i DK (der er givet en masse undtagelser og særordninger som jeg ikke kender - men snart vil blive belært om)

Skæringsdato for moms ved jeg ikke noget om men jeg kan ikke forestille mig at den er tilbagevirkende. Skæringsdato  må være anmeldelsedato på blanketten :-)

Tilmeldt 5. Mar 12
Skrevet kl. 23:50

Hej Peter

Tusind tak for dit svar det gik jeg desværre også ud fra.
Må hellere få fat i en bogfører med hensyn til spørgsmålet om moms efter registrering af firma.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:56

Nej..hvis du husker at blive momsregistreret ved omsætning 50k pr. løbende 12 måneder, skal du

ikke betale moms tilbagevirkende.

Men glemmer du det...så falder hammeren.

Så hold nøjagtig styr på denne grænse.

MvH

Peter

Tilmeldt 5. Mar 12
Skrevet kl. 12:05

Igen tak for svarene det hjælper rigtig meget.

Scenariet er at jeg ikke har haft noget firma mens jeg f.eks. har solgt varer (uden moms) for 10,000 kr med uregistreret firma.

Pr. 5/3 opretter jeg en momsregistreret enkeltmandsvirksomhed.

Den skæringsdato er så dagen hvorefter jeg skal berette moms og den tidligere købs- og salgsmoms fra før 5/3 skal sættes som 0?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)