Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg trække en PC fra i skat?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle :-)

Jeg kunne godt tænke mig at høre, om jeg kan trække en computer fra i den skat, som mit kommende firma skal betale?

I år har jeg tjent nogle tusinde mere end mit frikort, og skal derfor betale lidt i skat. Tallet vil dog stige, eftersom året er langt.

Hvis jeg f.eks. tjener 20.000 mere end mit frikort, altså at jeg skal betale 10.000 + 1000-2000 kr i skat. Kan jeg så godt trække en computer til 10.000 kr fra i den skat? Altså at jeg betaler skat som jeg plejer, men jeg bare får computeren gratis.

Computeren skal bruges til arbejde.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 684
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 13:56

Hvis du har et firma, så ja, så burde der ikke være noget problem i at bruge firmaets overskud til at købe en computer med.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:58

Lyder godt.. Lige pt er jeg ikke momsregistreret, eftersom jeg har tjent under 50.000. Men jeg bliver momsregistreret meget snart :-).. Hvis vi siger jeg har tjent 45.000 nu, også tjener jeg yderligere 30.000 når jeg bliver momsregistreret, tæller alle 75.000 så med som firmaets omsætning? Eller 45.000 som privat, og 30.000 som firma?

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 14:10

Jannik Nordahl:
Lige pt er jeg ikke momsregistreret, eftersom jeg har tjent under 50.000.

Hej Jannik

Det er ikke et spørgsmål om, hvor meget du tjener, men hvor stor din omsætning er. Altså hvis du får 55.000 ind, så skal du momsregistreres uanset om du har udgifter for det samme eller mere. Altså uanset om du har overskud eller underskud i dit firma.

Al indtægt i et regnskabsår, som du har fået i din selvstændige virksomhed, er "firmaets omsætning" I hvert fald hvis du starter et enkeltmandsfirma. Jeg er ikke inde i f.eks. APS-reglerne.
Men om du skal afregne moms for hele beløbet, må vi nok have Peter Revisor eller en af de andre dygtige tal-folk på banen for at fortælle dig.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 684
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 14:13

Hvis computeren skal bruges privat, kan du ikke få fuldt momsfradrag for den. Her skal du lave et skøn af hvor meget du kommer til at bruge den privat og i firmaet. Så hvis du bruger den 40  % i firmaet og 60 % privat, må du kun trække 40 % af momsen fra.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:12

Desuden bliver computeren jo ikke gratis af at du kan trække den fra i skat, men du sparer skatten af beløbet f.eks 43% forudsat den udelukkende bruges af firmaet 

såsnart din forventning er at omsætte for mere end 50.000 kr på 12 løbende måneder, skal du moms registreres med CVR

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:38

Ok i orden :-) Jeg bliver momsregistreret en af dagene. Dog har jeg kun ca 1000 kr i udgifter om året, så det er ingen ting.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 19:44

Det kan du sagtens hvis du skal bruge den i din virksomhed.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)