Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring, hvor ?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har startet en webshop og er lidt i tvivl om hvor man lige bogfører alle de omkostninger der er i forbindelse med sådan en. Oprettelsesgebyr, design af siden, support timer, gebyrer for betalingskort aftaler og den slags. Hører det hjemme under øvrige omkostninger ?

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

PretoDenmark:

Hører det hjemme under øvrige omkostninger ?

Man bør generelt aldrig bruge en konto kaldet "øvrige omkostninger". Der bør være en konto til alle de forskellige udgifter du har, således du kan beholde overblikket over dit regnskab, og ikke bare har en masse øvrige omkostninger, når året afsluttes.

Så har du nemlig ikke en chance for at huske, hvad disse øvrige omkostninger dækker.

Så hvis du i din kontoplan ikke har de nødvendige konti oprettet, så opret en konto til de forskellige omkostninger du har i din virksomhed.

 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Perfekt MartinYes

Konti benævnt "øvrige", "diverse" og for den sags skyld "direkte" er en uskik og ikke særligt oplysende.

Tonny

Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej og tak

Nej det bliver hurtigt uoverskueligt med for meget rod under diversen. Men opretter man en driftskonto "drift af hjemmeside" eller lign og putter alle relaterede udgifter ind under den ?

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige præcis!

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)