Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg starter konkurrende firma

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Horsens
Tilmeldt 28. Jan 07
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 22-05-2007 22:46:12 Forfatter: Jacob
Det er netop dette punkt der gør at jeg kommer i tvivl om jeg skal fortælle det eller ej, men leverandørerne har mange kunder i hele DK - flere end 100, så derfor er der jo ikke nogen der har eneret til produkterne. Jeg kan ikke se hvordan han skulle kunne lukke mig af i forhold til leverandører. Jeg tager muligvis en fortrolig samtale med en af leverandørerne inden.

Men jeg tror at jeg fortæller om mine planer og evt. giver tilbud på køb af eksisterende kunder i distriktet, for derved at holde min sti ren.

det vigtigste af alt er samtalen med din kommende leverandør. og en kontrakt med dem vil være en god ting, hvis nu din nuværende chef finder på at chikanere.

der er vel oz noget kunderabat hos leverandøren og den skulle jo gerne være mindst lige så høj som den din chef får for at kunne konkurrere med ham.

Fra Randers SØ
Tilmeldt 10. May 07
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 23:24
hvis nu din nuværende chef finder på at chikanere.
der er vel oz noget kunderabat hos leverandøren og den skulle jo gerne være mindst lige så høj som den din chef får for at kunne konkurrere med ham.

Hvordan tror du han kan chikanere?

Jeg bliver som sådan ikke direkte konkurrent til ham - jeg er en fisk i havet til at starte med - om 1 år er jeg nok 1/10 af hans størrelse - så jeg forventer ikke samme gode rabat som han får.

Thomsen Telecom - Nattergalevej 8A, Assentoft - 8960 Randers SØ - Tlf. 70 20 50 75 - www.thomsentelecom.dk - www.headsetsupport.dk

Fra Horsens
Tilmeldt 28. Jan 07
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 23:36

Hvordan tror du han kan chikanere?

Jeg bliver som sådan ikke direkte konkurrent til ham - jeg er en fisk i havet til at starte med - om 1 år er jeg nok 1/10 af hans størrelse - så jeg forventer ikke samme gode rabat som han får.

han kunne jo f.eks. fortælle dem noget dårligt om dig! og hvis du begynder at tage kunder fra ham til dit firma kan der blive alvorlig ballade!!!!

nu ved jeg jo ikke hvad branche du er i, men få procent i rabatforskel kan gøre, at du bliver nødt til at sælge dyrere end din chef. spørgsmålet er så om din virksomhed kan overleve i længden. hvad kan du gøre bedre end din chef?  

Fra Århus
Tilmeldt 29. Oct 06
Indlæg ialt: 381
Fra  BiipBiip.dk Skrevet kl. 09:31
SAMRABEJDE samarbejd med din chef fra dit nye firma.

Evt ved at dit nye firma kun udfører niché opgaver inden for denne "ukendte" branche

Så undgår du også sure miner og at din chef evt lavede et prisdump bare for at se om han kunne ramme dig på penge pungen. og det vil føre dig tilbage til budgetbogen da dine forventede priser pr. opgave ligepludsilig er faldet.

Er han da den eneste der udfører salg / service inden for den branche?

Fra KBH
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 241
Fra  CityCallCenter ApS Skrevet kl. 15:46
Dato: 16-05-2007 20:37:05 Forfatter: Jacob
Hej med jer alle 3

Tak for jeres råd og vejledning - jeg bruger det hele i min videre færd.

Flemming, fik han held med at lukke jeres fælles leverandører? Hvor mange kunder har disse leverandører - sådan ca.

Jeg mener ligesom mange andre heller ikke din tidligere chef har noget hold i hans anklager vedr. din hjemmeside.

Held og lykke - fremover.

Jakob, jeg har ingen klausuler (min chef´s fejl) - blot skal jeg forholde mig til markedsføringsloven. Jeg tror nok jeg følger dit og Rasmus råd, og vil desuden tilbyde at købe hans kunder i det distrikt jeg kommer til at beskæftige mig med - om ikke andet har jeg min sti ren efterfølgende. Det eneste der bekymrer mig er om han kan lukke for leverandørkontakt (alle leverandører har mere end 100 kunder i DK) - dem jeg hidtil har spurgt mener ikke at han kan det.

Tak skal i i hvert fald have.

Hej Jacob.

Jeg har også selv prøvet at være i en virksomhed og stoppe, for at starte konkurrende virksomhed op. Jeg fortalte dem ikke noget om det, fordi jeg slet ikke er i tvivl om at de ville have fyret mig på stedet og lagt sag an øjeblikket efter.
Her skal det tilføjes at jeg godt var klar over at det lå til deres natur at være meget hævngerrige (der var en masse tilfælde med tidligere ansatte der fik jobs hos kunder, tidligere kunder der blev bagtalt på det grummeste, i enkelte sager forfulgte de dem med advokater pga. peanuts bare fordi de følte sig trådt på etc.), så jeg var meget omhyggelig med at holde de to ting adskilt. Jeg tog ikke kundelister med mig, benyttede mig af andre leverandører og brugte meget lidt tid på den nye virksomhed mens jeg stadig var ansat hos dem.
Alligevel fik jeg naturligvis en sag på halsen. Som de sagde direkte til forligsmødet efter flere måneders tovtrækkeri, havde de nogle krav de ville have mødt, ellers ville de lægge sag an - som de formegentlig ville tabe. Men det ville kræve en masse energi og penge, to ting som vi ikke havde meget af i opstartsfasen. Så resultatet var at de fik det nogenlunde som de ville have det, til trods for at der ikke var konkurrenceklausuler o.lign ting.

Pointen er kort og godt at du bedst kan vurdere om du skal fortælle din nuværende arbejdsgiver om det eller ej. Hvis det er nogenlunde fornuftig person, vil vedkommende formegentlig tage det pænt og være indstillet på samarbejde fremover (afhængig af branche) - men hvis du er som i min situation, er jeg ikke sikker på at det er en god idé. Simpelthen fordi nogle mennesker er for stolte og for nidkære om deres egen forretning.

Jeg er foriøvrigt stadig næsten dagligt samtaleemne derinde, selv nu efter 4 år... det er da herligt at være populær - og vide at en af mine kon-kollegaer har medarbejdere der er så glade for at være der, at det første de gør når de stopper, er at kontakte mig.

Håber det belyste sagen fra en lidt anden vinkel.

De bedste hilsner,
Pouline
Fra Randers SØ
Tilmeldt 10. May 07
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 20:30
Endnu engang tak for råd og vejledning.

Vi nærmer os en afgørelse og jeg håber at komme ud af det med en fornuftig afslutning, en konstruktiv løsning for begge parter.

Pauline: Tak for dit lange brev, en lignende situation - jeg mener og tror dog ikke jeg kommer ud i helt samme situation som dig. Respekt herfra for det du trods alt har drevet det til - bedømt udfra din meget professionelle hjemmeside og referanceliste. Jeg har sendt dig en bestilling på materiale, det er ikke utænkligt at jeg for behov for telefonpasning.

Til dem af jer der er fra Østjylland - husk at vi holde Amino-træf den 6/6-07 - kl. 9.00 på Baresso ved banegården i Århus. Se mere på tråden om Amino´er i Århus.

Jacob

Thomsen Telecom - Nattergalevej 8A, Assentoft - 8960 Randers SØ - Tlf. 70 20 50 75 - www.thomsentelecom.dk - www.headsetsupport.dk

Tilmeldt 23. May 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 23:12
Hej Bent
Som enhver anden historie, vil din historie også få brug for en slutning, i det mindste af det kapitel der handler om ansættelsen i dit nuværende job. Hvis du efterlader historien uafsluttet, vil den leve videre, og det kan kræve en del energi.

Du bestemmer selv, hvordan du senere skal fortælle historien om, hvordan du rundede af med din chef.

Af en eller anden grund kom jeg til at tænke på denne lille sufihistorie.

''To munke var engang på en længere vandretur sammen. De havde begge to aflagt løfte om aldrig at ville hverken tale med eller røre ved en kvinde.

Nu ville skæbnen, at da de kom til en flodbred, så stod der en kvinde, som var meget ulykkelig. Hun turde ikke gå over floden af angst for at miste fodfæstet og drukne. Hun klagede sin nød til munkene og bad dem om hjælp.

Den ene munk gik forbi hende uden at sige et ord eller ænse hende et blik.

Den anden munk gik hen til hende, tog hende op i sine arme og uden at sige noget bar han hende over floden.

Begge munke gik videre i tavshed.

Da de havde gået ca. en time, sagde den første munk: ''Hvordan i alverden kunne dog finde på at bære det kvindemenneske over floden. Jeg forstår ikke, du kunne gøre det, når du har svoret, at du aldrig vil have omgang med kvinder. Angrer du ikke?''

Hertil svarede den anden munk: ''Jamen dog. Bærer du stadig på rundt på den kvinde. Jeg satte hende ned ved flodbreden for en time siden.''

Bedste hilsener

Marianne

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)