Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søgemaskineoptimering

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Skanderborg
Tilmeldt 28. Feb 12
Indlæg ialt: 349
Fra  DanDomain A/S Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer,

for lige at stikke en finger i jorden omkring valg af søgeord, vil jeg gerne høre jeres mening i forbindelse med at vi fører en god kampagne.

Hvis i skulle have nyt webdesign til jeres hjemmeside, ville i så være interesseret i om der fulgte et CMS-system med eller ej? Og ville dette være noget i ville søge på? F.eks. "webdesign med CMS" ?

Ville der evt. være andre søgeord i ville skrive i Google, hvis i skulle bruge et webdesign, f.eks. "Webdesign + billigt"?

På forhånd tak Skype-Smile

Med venlig hilsen
Kathrine K. Svendsen,
Danhost

STARTE WEBSHOP ? danhost.dk/webshop

Webshop til en fast lav pris ... Hvis du vil have mere end bare en webshop.

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 14:52

Hej Kathrine

Du kan med Google Keywords tjekke hvad folk søger når de leder efter et nyt website :)

vh Emil

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Skanderborg
Tilmeldt 28. Feb 12
Fra  DanDomain A/S Skrevet kl. 14:56

Hej Emil,

Vi bruger også Googles værktøjer til søgeord, men indlægget var mere et forsøg på at høre fra personer der muligvis selv havde benyttet sig af at søge efter webdesigns online. Min nysgerrighed er stor :)

Med venlig hilsen

Kathrine Svendsen,
Danhost

Fra København
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1741
Fra  Marketingsmeden I/S Skrevet kl. 15:00
Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2317
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 15:01

hej,

et webdesign kræver sjældent et sindrigt cms medmindre man skal ind og rette meget i det konstant som i webshops eller blogs og nyhedssider f.eks. Det er ikke noget den lille virksomhed kræver.

Og webdesign ville jeg kun bruge hvis jeg søgte i udlandet, i danmark ville jeg bare bruge ordet 'hjemmeside design'

Watches inspired by fighter jets

Aviator Watches - Pilot Watches - Blue Angels Watch

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 15:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som Emil siger kan du bruge Googles søgeordsværktøj, selvom det ikke er præcist kan det fungere som en rettesnor.

Når du skal vurdere hvad gode søgeord er skal du først se på hvor mange søgninger der er, hvor stor konkurrencen er (altså hvor svært det er at komme op på det pågældende ord), og til sidst er det vigtigt at vurdere om det pågældende ord eller frase vil konvertere til salg. Søgemaskineoptimering er meget mere end blot at optimere til nogle ord, det er vigtigt man også har en plan for hvordan og hvorfor man optimerer til de forskellige ord.

At optimere til "billig xxxxxxx" er godt hvis man virkelig er billig og gerne vil have de kunder som ikke vil betale særlig meget. Vi optimerer stort set ikke til nogen som helst fraser hvor ordet "billig" indgår, da vi hellere vil have de kunder som ved at kvalitet og pris hænger sammen.

Fra Skanderborg
Tilmeldt 28. Feb 12
Fra  DanDomain A/S Skrevet kl. 15:05

Thomas Clausen:
... i danmark ville jeg bare bruge ordet 'hjemmeside design

Hej Thomas,

Jeg synes det er et meget interessant input at få med - særligt når jeg, som arbejder indenfor branchen webdesign, ikke tænker yderligere over at "webdesign" ikke er den helt korrekte betegnelse for det. 

Med venlig hilsen

Kathrine Svendsen,
Danhost

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1745
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 18:06

Thomas Frost:
Når du skal vurdere hvad gode søgeord er skal du først se på hvor mange søgninger der er, hvor stor konkurrencen er (altså hvor svært det er at komme op på det pågældende ord), og til sidst er det vigtigt at vurdere om det pågældende ord eller frase vil konvertere til salg.

Her skal man lige være opmærksom på, at man i googles søgeordsværktøj ikke ser konkurrencen i den organiske søgning, men derimod konkurrencen på google adwords reklamerne, hvilket ikke altid er det samme.

Det kan være en rigtig god ide, at afprøve søgefraser og ord med en adwords kampagne, så konverteringsraten kendes FØR man kaster sig ud i vild optimering. Som Thomas skriver "vurder" om ordne vil give konvertering i netop dit tilfælde ( eller test det).

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 18:11

Jonas Jørgensen:
Her skal man lige være opmærksom på, at man i googles søgeordsværktøj ikke ser konkurrencen i den organiske søgning, men derimod konkurrencen på google adwords reklamerne, hvilket ikke altid er det samme.

Ja helt sikkert, godt du fik tilføjet det hvis ikke jeg havde formuleret det helt klart.

Konkurrencen på organiske søgninger skal ses i forhold til backlinks, social shares m.m. hos konkurrenterne og er ikke noget man kan se i søgeordsværktøjet.

Fra Skanderborg
Tilmeldt 28. Feb 12
Fra  DanDomain A/S Skrevet kl. 09:57

Jonas Jørgensen:

Du giver faktisk en rigtig god formulering her. Det kan være andre også har gavn af denne.

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)