Jeg skal lige høre - jeg har i noget tid supporteret et IT-system i staten. Det startede som studentermedhjælp for mange år siden, og siden har jeg lavet lidt i tide og utide - dog meget få timer. Det har været til en lidt grinagtig løn af 265 DKK, men den skal selvfølgelig ændres. Selv mine kontaktpersoner har fortalt jeg bør have en langt højere timeløn.
Anyway - nu er der gode chancer for at jeg skal lave en rigsarkivering af systemet, så det kan gå igennem deres krav. Hertil vil jeg gerne oplyse en mere tilsvarende løn.
Hvad bør jeg tage som IT konsulent her?
Øvrigt: Har du erfaring med rigsarkiveringer vil jeg gerne have en snak med dig en times tid hvis det bliver aktuelt.
Min baggrund: 22 År gammel, bachelor fra DTU i softwareteknologi og har haft nogle softwarejobs.
Du skal vel tage så høj en timeløn som muligt (som jo må være det du er værd). Hvis din kunde (staten eller ej) vil betale dig 2.000 DKK i timen, så er det vel det beløb du bør tage... hvis de kun vil betale 265 DKK, så må du jo vurdere om du vil arbejde for det.
Det vigtige er hvad deres alternativ er, hvis I ikke kan blive enige om løn hvad gør de så? hvilket risiko løber de, hvis erstatningen ikke kender systemet idag? og hvor meget koster erstatningen?
Det er vigtigt at se det med deres øjne, og så prøve at få mest muligt ud af det! Selvfølgeligt uden de føler sig afpressede.
Jeg ville tror at du kunne få et sted imellem 500-800 kr. i timen, og jo kortere opgaven er, jo mere skal det koste.