Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Produktbeskrivelser og duplicate content

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 12. Feb 12
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 08:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer.

Dem som driver webshop, kender alt for godt til produkteskrivelser og duplicate content issue. Jeg talte forleden med dw seo ekspert, som fortalte mig, at beskrivelser på varianter ikke har den store betydning, selvom du har næsten ens tekst.

Det skal ses i perspektiv.

Det er sådan, at vi arbejder på helt ny eshop til branchens største kæde "kan ikke nævne navn" da der skal ske en form for suprise:).

Vores problem er et respurcespørgsmål som jeg håber i kan hjælpe med at prioritere.

Vi ved alle, at folk vil have content. Gode teksbeskrivelser, specifikationer, film og andet godt som fortælle noget om produktet.

Derfor er denne opgave selvfølgelig prioriteret med den nye eshop.

Problemet er, at vores vare ofte findes i mange forskellige farver/designs. Vi ønsker at liste alle designs, da folk skal kunne filtrere efter farver - og ikke først se de mange farvemuligheder på det enkelte produkt.

Hvor stor betydning har det, at man bruge de samme beskrivelser til de forskellige designs? Og kun ændre de ord som beskriver farven i titel og tekst? Bliver de for ens? Eller går det?

Eks.

Produkt x gul - køb x her

Teks tekst tekst lækker gult design. Tekst tekst tekst.

Kopiere dette til de andre designs og ændre farven

Online manager

Fra København
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1741
Fra  Marketingsmeden I/S Skrevet kl. 08:34

Det vil søgemaskinerne se som DC eller i hvert fald redundant indhold... Ikke en god idé :/

- Alexander Baandrup Larsen

Fra Odense
Tilmeldt 12. Feb 12
Skrevet kl. 08:55

Hej Alex...

Vi er helt enige om, at søgemaskinerne vil se det som duplicate content. Den dialog jeg havde med en ekspert fra DW-teamet, fortalte mig, at man skulle sætte tingene i perspektiv. Hvis man internt har 4 sider som er duplicate, har det ikke den store betydning.

Så spørgsmålet er hvor stor betydning det kan have..

Han fortalte at de havde haft kunder med meget duplicate content, grundet produktbeskrivelser, men uden det havde betydning for deres placering. 

Men har det selv på samme måde som dig - derfor jeg lige ville starte denne debat:)

Online manager

Fra København
Tilmeldt 15. Jun 11
Fra  Marketingsmeden I/S Skrevet kl. 09:01

Hvor mange produkter beskriver skal du skrive, hvis du skal skrive en unik til hvert produkt? :)

Fra København
Tilmeldt 15. Jun 11
Fra  Marketingsmeden I/S Skrevet kl. 09:03

Dit site vil med stor sandsynlighed få store problemer med Googles panda update. Hvis du har mange sider der ligner hinanden :/

Fra Odense
Tilmeldt 12. Feb 12
Skrevet kl. 09:20

Det er vel i omegnet af 1000-2000 produkter vil jeg umiddelbart tro. derfor er det mange beskrivelser.

Online manager

Fra København
Tilmeldt 15. Jun 11
Fra  Marketingsmeden I/S Skrevet kl. 09:26

Mathias Duelund:
Det er vel i omegnet af 1000-2000 produkter vil jeg umiddelbart tro. derfor er det mange beskrivelser.

Ja det er mange, men hvis du regner med at SEO skal være en stor del af din markedsføring, kan det være en god investering af tid.

Fra Odense
Tilmeldt 12. Feb 12
Skrevet kl. 09:56

Du har nok ret. Næste sæsons nye vare afviger jo ikke det store fra "grund" beskrivelsen. Men blot mindre udskiftning i farve/design beskrivelsen i teksten.

Online manager

Fra København
Tilmeldt 15. Jun 11
Fra  Marketingsmeden I/S Skrevet kl. 10:04

Mathias Duelund:
Du har nok ret. Næste sæsons nye vare afviger jo ikke det store fra "grund" beskrivelsen. Men blot mindre udskiftning i farve/design beskrivelsen i teksten.

Ja, jeg ville i hvert fald vælge at lave det hårde kedelige arbejde...

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)