Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regning til off.institution

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 66
Fra  Aarhus Tolkeservice Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Jeg har lige et sps.

Når man sender en regning til en institution med EAN-nummer, er der en betalingsfrist på mindst en måned eller er det noget man selv bestemmer??

På forhånd tak

Fra Odense
Tilmeldt 18. Sep 09
Indlæg ialt: 144
Fra  PAD ApS Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har i flere omgange solgt til kommunale institutioner. Så længe du oplyser om dine handelsbetingelser, er det helt fjong!

Vær dog opmærksom på mange kommunale institutioner er nogle af de mest langsomme og slatne betalere der findes. Vi har bl.a. en flexjobber ansat i mit firma.

Den kommune der skal give os refusion for den ansatte er meget ofte 1-1,5 måned for langsom til at betale! Ikke noget at sige til at folk brokker sig over dårlige iværksættervilkår. Hvis ikke engang kommune og stat kan forstå vigtigheden af at have et godt likviditetsflow, hvem kan så?

Well.. der gik jeg vist i selvsving!

Bare oplys dem om betalingsbetingelser, så burde der ikke være noget! :)

Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 66
Fra  Aarhus Tolkeservice Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

aha tak...  det vil sige at jeg må selv bestemme om betalingsfristen er på en uge eller en måned?? rigtig forstod???

Fra Odense
Tilmeldt 18. Sep 09
Indlæg ialt: 144
Fra  PAD ApS Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Skulle der ikke være noget i vejen for. Så længe i er enige om betingelserne! :)

Fra N/A
Tilmeldt 31. Jul 11
Indlæg ialt: 482
Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har oplyst betalingsfristen i dine betingelser, så bestemmer du den selv.

Jeg sender selv en del fakturaer til EAN numre, jeg bruger sproom.net som er gratis ;)

Nogle betaler hurtigt, andre langsomt. Har betalingsfrist +8d og de bliver som regel betalt indenfor tid. 

Tilmeldt 14. Apr 09
Indlæg ialt: 216
Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Har også prøvet noget som Johannes tidligere. Jeg tror det er meget forskelligt hvilken kommune man rammer, men man jo rykke på det som så meget andet desværre :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bruger www.virk.dk til at indtaste fakturaer til det offentlige, hvilket er gratis.

Der er også en boks hvor du kan anføre betalingsfrist. Om så de forskellige instanser overholder den er så en anden sag og utrolig nok meget individuelt. Men mit indtryk er, at det hjælper at anføre denne betalingsdato.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Yes

Husk selv i faktara skabelonen fra www.virk.dk og ændre betalingsdatoen, som du sagtens kan sætte til 8 dage.

Du kan også forinden du begynder at udfylde se en video derinde fra. og de guider dig igennem.

hvis du ikke gør det sætter den selv en betaling dato, såvidt jeg husker 30 dage.

Lavede selv en i går aften, og kan ikke huske hvad der var "fortrykt". men jeg kan huske jeg selv satte denne til 8 dage.

Og det kan kommunen også klare, hvis de vil. Og det vil de hvis I har aftalt dette og de vil beholde dig som leverandør.

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Fra N/A
Tilmeldt 31. Jul 11
Indlæg ialt: 482
Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man ikke gider at rode rundt med digital signatur, og gerne vil have noget ordenligt at arbejde i, så er sproom altså rigtig godt. Jeg fik det selv anbefalet af en af vores kunder, som ikke er en offentlig institution, og derfor har et af de EAN numre som virk.dk ikke kan sende til. 

Man skal ikke logge ind med digital signatur, den huske hvem du er ved alm. login, og forudfylder de felter samt betalingsinformationer. 

Du kan hurtigt søge efter virksomheder du tidligere har sendt til, det vil sige skal du sende til A kommune, så skriver du bare A og så kommer den automatisk frem = Du skal ikke udfylde alle mulige felter.

Sproom kostede penge til at starte med, men er nu gratis. 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)