Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gæld, kærlighed og kildevand...

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Feb 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået en dejlig kæreste og vi vil nu gerne flytte sammen. Vi har begge børn fra tidligere forhold.

Nu er der bare den lille detalje, at min kæreste i forbindelse med firma konkurs stiftede en større gæld for ca 5 år siden.

Han er ikke startet på og har ikke fået godkendt gældssanering endnu.

Er der nogen af jer der ved med sikkerhed, hvilke konsekvenser det har, hvis vi flytter sammen? Hvordan udregnes rådighedsbeløbet fx, når vi ikke kendte hinanden, da gælden blev stiftet?

På forhånd tak - Molly:)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:21

Molly4:
Er der nogen af jer der ved med sikkerhed, hvilke konsekvenser det har, hvis vi flytter sammen? Hvordan udregnes rådighedsbeløbet fx, når vi ikke kendte hinanden, da gælden blev stiftet?

Det højeste beløb, som din mand kan komme til at betale til kreditorerne er hans nettoindkomst. Når gælden stammer fra før I blev samlevende, siger reglerne, at han alene skal betale sin nettoindkomst med fradrag af halvdelen af jeres samlede nettoudgifter.

Du skal være opmærksom på at dine evt. afdrag på egen gæld ikke skal medtages i nettoudgifterne.

/Henrik

Tilmeldt 29. Feb 12
Skrevet kl. 19:29

Tak for svar Henrik. Må jeg spørge hvor sikker du er?  Og for lige at være sikker: de regner altså ikke et fælles rådighedsbeløb ud for os som par/familie, men kun et rådighedsbeløb i forhold til min kæreste/gældsindehaveren?

Molly:)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:08
Tilmeldt 29. Feb 12
Skrevet kl. 09:41

Hej igen

Tak:)