Med andre ord glem det og kom igang med at lave noget forretning. Dbh Martin |
> Hvis firmaet så bliver kendt nok, har du så en god mulighed for at brande dig selv igennem den.
Med andre ord glem det og kom igang med at lave noget forretning. Dbh Martin |
> Hvis firmaet så bliver kendt nok, har du så en god mulighed for at brande dig selv igennem den. Jeg har lidt den omvendte oplevelse: Hvis først du har et stærkt personligt brand kan du bruge dette til at løfte en virksomhed op. Og hvis denne virksomhed går galt, du bliver fyret eller forlader den - ja, så tager du dit gode brand med dig. Personlige brands er stærke netop fordi de er personlige - det kan INGEN tage fra dig.
Som andre har nævnt skal du fokusere hvis du vil opbygge dit personlige brand. Det bedste er, hvis du kan blive NUMMER 1 til et eller andet. Skriv en bog om det - det virker godt, og tag så bagefter ud på en foredragsturne. Hvis dit område er noget man kan presse lidt højtråbende provokationer ned i kan du også bruge dette til at skabe ekstra PR om din navn og ideer - og hvis det er RIGTIG provokerende får du måske en TV-avis - det er ABSOLUT det stærkeste medie! Jeg har et par pange været i TV-nyhederne og hver gang blevet chokeret over hvor mange der ser det - 30 sekunder i Søndagsavisen kl 21 giver MERE end en helside i samtlige danske aviser (sådan har jeg i hvert fald oplevet det, og jeg har prøvet begge dele!).
Og vigtigst af alt: Tålmodighed! Det tager tid at brande - personlige såvel som virksomheder. Bliv ved, bliv ved og bliv ved. Fokuser. Hold ud. Når alle andre siger du skal droppe det, så bliv ved alligevel. Tro på dig selv, dine idder og dit egen brand.
|
Jeg takker for svarene. eg når det nok ikke før jul, men skal da give det et forsøg. Har længe prøvet at brande mig selv. For at gøre det lettere at møde nye folk. Men det er her nede i det lokale øst fyn jeg måske er lidt kendt. Ikke så mange andre steder. mit mål er ikke at blive en tv stjerne. Jeg ville bare gerne have at når folk snakkede, så kunne den ene sige lyskjaer, og den anden kunne nikke genkendene.
Skal ikke opnå kult og stjerne status eller noget! |
...... og så sørg for at brande dig personligt på noget du ER - ikke på noget, du ville ønske du kunne blive. Hvis du - som jeg - er en bonderøv, så stå ved det og fremvis de positive værdier i det.
Hvis du er en festabe - så stå ved det og fremvis de positive værdier i det.
Hvis du er en tekniknørd - så stå ........
Det er i virkeligheden sammenligneligt med en karikaturtegning. I en karikaturtegning fremhæver man nogle bestemte karakteristiske træk ved personens udseende - nogle træk, som understreger personens personlighed - eller den del af personligheden, man gerne vil fremhæve. Anders Fogh bliver ofte tegnet i Fred Flintstone stil - Hvorfor mon?
Hvis du vil brande dig personligt, så skal du først og fremmest være selvbevidst. Dernæst skal du sørge for så ofte som muligt at gøre opmærksom på dine kvaliteter - dels i ord, men også i handling.
God brandinglyst - hvis der er noget, der hedder sådan.
mvh Hans |
Hvad skal du bruge dit brand til?
Hvad forestiller du dig?
Hvad har du ud af, at folk kender dit navn og ansigt?
Hvis det kun handler om navn og ansigt på fyn - så sæt dit billede i Fyens Stiftstidende hver søndag med dit navn under. Så vil alle fynboer i løbet af noget tid vide, at Lyskjær - det er ham med billedet i stiften.
Men jeg har lidt svært ved at se, hvad du kan bruge det til.......
mvh Hans |
> Anders Fogh bliver ofte tegnet i Fred Flintstone stil - Hvorfor mon? Kunne det hænge sammen med at hans politiske visioner peger mere mod stenalderen end rumalderen? |
Jeg syntes selv jeg er en god sælger. Men mener at hvis jeg kan brande mig selv på en positiv måde, så ved folk at jeg er troværdig, og folk vil ønske at handle mere med mig. |
Jeg tror du sigter alt for bredt for et personligt brand. Det er svært at blive "verdens bedste sælger", men det er muligt du kan blive "verdens bedste tandbørstesælger" - eller noget andet og mere snævert, men selv det, tror jeg er svært at brande. Jeg ville lede lidt mere efter noget som du virkelig brænder for, og som kan defineres mere præcist og snævert. Værdien af at være nummer 1 er enorm! Det er mere effektivt i forhold til din personlige branding, at blive verdens bedste tandbørstesælger, end verdens 2975''ende sælger
Hvillet minder mig om den der vittighed, med de tre fyre der bare så gerne ville være nummer ET med eller til et eller andet. Så de bevæger sig op til Guinness Book of Records kontor for at finde en plads i bogen ...
Den første har temmelig store hænder, så han går ind og smider dem på borden. Jeg har verdens største hænder. Kort efter kommer han smilende ud - han er blevet optaget med verdens største hænder!
Den næste har enormt store fødder, så han forsøger sig med dem. Også han kommer glad ud med en plads i bogen - med verdens største fødder.
Den sidste mand har lidt problemer med at finde noget. Han er lidt splejs. Han har dog en usædvanlig lille tisemand, så han prøver med den ... Jeg har verdens mindste diller, siger han glad og går ind. Han kommer kort efter ud, og udbryder med stor skuffelse: Hvem faen i helvede er Martin Thorborg??
(Sorry, Martin, jeg ved du kan tage det hehehe)
|
Dbh Martin |