|
Hej Aminoer Jeg har drevet personlig ejet virksomhed i over to år nu. Jeg har igennem noget tid gået og rodet med tanken om, at skifte virksomhedsform til ApS.
Så er det jeg kommer til at tænke på - om man skal kunne smide de 125.000 kontant - eller om man kan bruge værdien af det udstyr som står i virksomheden. For mit vedkommende er der nogle PC''ere, servere, software, og meget mere.
Og hvad med en leaset bil? Den bidrager vel ikke til ens kapital?
|
Dato: 12/15/2005 8:20:22 PM Forfatter:MartinHNJeg har drevet personlig ejet virksomhed i over to år nu. Jeg har igennem noget tid gået og rodet med tanken om, at skifte virksomhedsform til ApS.Så er det jeg kommer til at tænke på - om man skal kunne smide de 125.000 kontant - eller om man kan bruge værdien af det udstyr som står i virksomheden. For mit vedkommende er der nogle PC''ere, servere, software, og meget mere.Og hvad med en leaset bil? Den bidrager vel ikke til ens kapital?Du kan sagtens bruge aktiver istedet for kontanter..... du skal dog have en revisor ind over til at vurderer dine aktiver....Men hvis du har drevet aktiv virksomhed i 2 år, bør du også have goodwill nok til at 125.000,-......men igen en revisor skal ind over....
Bliv gratis medlem