Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger hjælp til start af debat forum

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 10. Mar 11
Indlæg ialt: 876
Fra  Bedstgolf.dk Starfood.dk Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil jeg du lige kigge på :)

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej,  vBulletin er ikke gratis, det er phpbb derimod, og det virker rigtigt godt, masser af templates og plugins at vælge imellem.

Jeg har selv modded dette template på nedenstående forum lidt, for at det skulle ligne det gamle vi brugte i phpBB v.2, og jeg har mildt sagt ikke de store it kundskaber, så kan jeg så kan de fleste vist være med.

Spillemaskine forum

Tilmeldt 10. Mar 11
Indlæg ialt: 876
Fra  Bedstgolf.dk Starfood.dk Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi prøver phpbb :)

Tilmeldt 20. Dec 09
Indlæg ialt: 79
Fra  SchmitzIT & Graphics Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er mange gratis fora udbydere på markedet - men mange af dem er begrænsede i deres features, så du skal være sikker på, hvad det er dit forum skal kunne tilbyde brugerne.

Det er også sandt, at det mest brugte forum værktøj på markedet (af de proff) er vBulletin - men det er hastigt ved at ændre sig.

De samme personer, som arbejdede for og udviklede vBulletin har startet deres eget forum værtøj - Xenforo - som udbyder et meget lettere, billigere og flottere forum end vB.

Du kan læse om det her: www.xenforo.com

Vi kørte med vBulletin førhen som mange andre, men var ved at hive hårene ud hver gang der kom en opdatering og vi var nødt til at bruge timer på at få vores fora op og køre igen pga. bugs. De problemer har vi ikke haft en eneste gang med Xenforo.

Vi hjælper desuden dagligt nye Xenforo brugere, som ønsker at transportere deres gamle Vbulletin fora over til Xenforo - fordi der er så mange problemer med vB og fordi meget ikke bliver opdateret mere.

Den primære årsag til, at vBulletin er så kendt er fordi de har haft nærmest eneret på markedet (af proff forum tools) - men de har nu fået skarp, god konkurrence =)

Jeg synes i hvert fald personligt - med den erfaring jeg har fra begge forum værktøjer - at du skal tænke dig om en ekstra gang, før du hopper ud i det 'de fleste kender' - eller en gratis løsning.

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)