Jeg er ved at starte Internet-galleri, hvor det også skal være muligt at leje malerierne. Her mangler jeg din hjælp og forslag til hvordan jeg bedst sikrer at malerierne kommer retur. Jeg havde tænkt mig at folk skal melde sig ind for at få lov til at leje malerierne. Vær kreativ i dine svar. |
melde ind - melde ud?
|
Jamen, det vil jeg da så gøre. Helt seriøst, så tror jeg ikke på din ide. Hvorfor? Indenfor erhverslivet kan man til hver en tid, få en kunstner til at komme og udstille uden det koster en krone. Bare kunstneren får vist sine produkter. Desuden kan man jo købe malerier for næsten ingen penge. |
Måske ikke på kontorer, men foyer, halls, gange i større byggerier og sådan, ville det da været perfekt at der hænger lidt forskelligt kunst på væggene, og at det samtidig bliver skiftet ud. Så hvis der følger en full service med udlejning af malerierne, hvor du også kommer ud og skifter dem, så ville det være smart i mine øjne. |
Problemet er altså bare, at mange kunstnere udstiller ganske gratis. |
Hej (igen) Martin Hvis jeg skal tage depositum skal jeg også have en daglig kassebeholdning. De gallerier jeg har været i, har ikke kontanter. (ved ikke om det er meget jysk ikke at have det). Der ville også blive lidt "bøvl" med at håndtere bilag frem og tilbage. Men det kan godt være at det i sidste ende bliver sådan. Hej Rasmus Jeg har lavet en markedsanalyse som viser at der er et behov. Flere virksomheder gider ikke selv stå for at skaffe kunstnere og hænge malerier op. |
Ja det er naturligvis et problem med en daglig kassebeholdning, der vil være noget administration med det. |
Hej Dorte. Det er sikkert ganske korrekt, at mange ikke gider finde kunstnere osv. Men igen, du skal nok tænke på at det kan skaffes gratis, når du fastsætter din pris. |
Jeg har lavet et udkast til en leje kontrakt, som en advokat får lov til at se igennem. Pris og service er udregnet efter konkolegaerne og via spørgeskemaerne fra markedsundersøgelsen. |