Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mit eget firmas betydning/problem for min arbejdsgiver?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Feb 12
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er ved at være klar til at starte min virksomhed (ved siden af fuldtidsjob).

Jeg skal sælge en bog mm. via min egen webshop samt løse konkrete grafiske opgaver på sager det firma jeg er ansat i ikke vil udføre.

Jeg har styr på det meste men er gået lidt i stå ved tanken om hvad dette eventyr kan betyde af bøvl for min arbejdsgiver.

Skal jeg f.eks. til at opkræve min faste løn via en faktura hver måned?

Vil det fremgå af mit skattekort at jeg er selvstændig ved siden af mit fuldtids job?

Er der andre arbejdsgiver relaterede ting der kan volde problemer som jeg ikke nævner her?

Pfh. tak for svar

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 20:12
Det kan blive et problem om det er konkurrende virksomhed.

Alltså at din virksomhed er i samme branche som din arbejdsgiver
Tilmeldt 24. Feb 12
Skrevet kl. 20:18

Det er det ikke, der er klare linjer for hvad de vil lave, jeg er mere bekymret for administrative ændringer for dem der vil gøre det at jeg har firma til en byrde for dem.

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 20:25
Du får din løn som du plejer.

dine kunder i virksomheder fakturer du
Fra Helsingør
Tilmeldt 27. Jun 11
Indlæg ialt: 277
Fra  Gurrelund Skrevet kl. 20:28

Det behøver ikke at være en byrde for dem. Du kan forstætte som lønmodtager hos dit gamle firma og blot sende faktura til nye/andre kunder.

MEN det er vigtigt at du ikke kommer i en konkurrencesitation med din nuværende arbejdsgiver, så her må du have klare linier

Tilmeldt 24. Feb 12
Skrevet kl. 20:30

De fleste starter vel om ved siden af fuldtidsjob så det må vel være nemt at svare på om man stadig kan få sin fuldtidsløn på normale vilkår, selvom man har et firma.

Jeg er blevet i tvivl fordi man får den udviddede selvangivelse hvor SKAT i videoen viser at man skal rette indtægtsfeltet og de retter det voldsomt ned i videoen...

Tilmeldt 24. Feb 12
Skrevet kl. 20:32

tak de andre svar.

Fra Helsingør
Tilmeldt 27. Jun 11
Indlæg ialt: 277
Fra  Gurrelund Skrevet kl. 20:33

Prober:
De fleste starter vel om ved siden af fuldtidsjob så det må vel være nemt at svare på om man stadig kan få sin fuldtidsløn på normale vilkår, selvom man har et firma.

det er helt OK med fuld løn HVIS det er ok med din arbejdsgiver!

men ja du skal lave udvidet selvangivelse på baggrund af din indtægt

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)