Jeg har igennem længere tid brygget på min side, Epartment.dk.
Det er en gratis portal for boligudlejning, hvor brugere både kan udleje og søge efter lejeboliger.
Jeg er hverken skarp i design eller i sikkerhed, så hvis I har gode råd til disse eller andre emner, må i hellere end gerne give feedback.
Jeg vil meget gerne, at I vil give siden 2 min. og udforske sidens funktioner, og meget gerne oprette en bruger.
Siden er ikke færdig, men den fungere simpelt lige nu. Så hvis du er i besiddelse af en bolig, der skal udlejes, må du gerne oprette dig som bruger og oprette en annonce. :)
opret bruger siden lav der så man skal klikke ok godkender sidens betingelser og lav en betingelse side der .
vælg en lidt mørkere skrift type på siden især h1 overskrifter de laver ikke helt målet gør siden mere overskuelig lav dem i sort tekst farve til lys baggrund
lav mulighed for der kan være flere billeder i annonce og nu da videoer er blevet så nemt at tage give bruger mulighed at oplade deres video over hvordan deres bolig ser ud det vil sikkert give mere i google rank med videoer og boliger sælger bedre
jeg kan kun få log in til at virke fra forsiden alle andre undersider virker det ikke
intro tekst forsiden hvem er vil også give noget mere indhold og interne struktur til siden.
poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows
Er enig med Mikael i det med font-farven og med fotos. Der mangler fotos på en eller anden måde til at levendegøre siden. Jeg vil foreslå, at man allerede på forsiden får en liste med lejeboliger, i stedet for at man skal klikke på den store knap Find Lejebolig førend man kommer ind på hjemmesiden. Måske kan du lave listen som "vandmærke" bag forsidens 3 knapper.
Jeg bruger Chrome og lagde mærke til, at ordene i drop down menuerne ovre til højre halveres - se figuren herunder.
CSS'en er slet ikke beregnet til IE 6.0 og det står ikke øverst på to-do-listen at gøre den det.
Philip Mahler:
Synes det er meget praktisk med "Find Lejebolig" først, da man ikke behøver login for denne side.. men vil lige se det an. På sigt er det heller ikke meningen, at kontaktoplysninger osv. skal være synlige for ikke-brugere + at udlejere skal kunne finde evt. lejere i en "find boligsøger"- funktion, da der pt. ikke er noget formål med at være bruger, hvis man er boligsøgende.
Poul Madsen
Jeg er ikke sikker på at jeg forstår det med billederne? - ER det fx et udpluk af annonce billederne der vises på forsiden, eller hvordan?
Er font-farven stadig slem eller er rettelsen ok? Mht. din halvering af tekst i "select"-felterne kunne jeg forestille mig, at det er fordi du bruger Internet Explorer? Jeg har ikke mulighed for at teste mit css (layout) i Internet Explorer, og da det tilsyneladende er et problem, skal det nok ske snarest.