Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et par spørgsmål til nogle hardcore bogholdere :-)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Sønderborg
Tilmeldt 4. Mar 10
Indlæg ialt: 72
Fra  Discover Russia Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har få noget tid siden fået en til at få alle vores billag sat i system fra 2011, men ser nu at jeg hvis ikke helt har fået forklaret godt nok hvordan det skulle være, da jeg nu ser problemerne / udfordringerne.
Så måske der er nogen der kan berolige mig lidt her :-)

Problemet her er alt alt muligt er kommet med ind i billagssystemet og nu vil jeg så spørger ind til mulighederne for at ændre det:

1)     Der er kommet en kreditnota ind i billagsnummersystemet, hva gør jeg? Kan jeg tage den ud og bare sætte en af de nye fakturaer / kvitteringer ind på samme billagsnummer? Også selvom det ikke er fra samme år?

2)     Nogle billag har fået en billagsnummer uden egentlig at være en kvittering eller faktura! :-/
Kan jeg godt skifte den ud med en faktura / kvittering og så give bruge samme billagsnummer på den? Eller skal jeg bare lade den være så og så skrive fejl ud for den?

3)     Nogle af vores billag kan ikke findes? Betyder det krise?

4)     Hvordan behandler jeg kvitteringer / fakturaer som er betalt fra privat konto, men til brug i firmaet?
Kan de have et billagsnummer i samme system, eller skal der oprettes nyt billagssystem for dem? 

 

Håber der er nogen derude der kan hjælpe? :-)

Mvh
Søren
Discover Russia 

Discover Russia · Eksklusiv russisk te. En ren nydelse for krop og sjæl.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren,

Hvis du selv er hardcore lader du stå til og for styr på dine bilagsnumre fremadrettet. Det kan hurtigt blive en større opgave at begynde at rydde op - måske er det aldrig nogen som ser i dine bilagsmapper.

Hvis SKAT kommer forbi og påpeger mangler vil jeg rette det op som de konkret påpeger.

At der mangler bilag er aldrig godt. Det er basalt set din dokumentation. Det kan koste fradrag og sammenholdt med øvrige mangler i værste tilfælde udløse en ordensbøde.

Jeg ved godt at ovenstående ikke er direkte svar på dine konkrete spørgsmål. Omvendt kan du bruge timer på rette noget som ingen alligevel ser - sæt fokus på 2012 og få nogle gode rutiner for din bilagsbehandling.

/Henrik

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 1853

Hej

1. Kreditnota skal forblive der men du skal selvfølgelig modregne beløbet dvs lave en bilag på kreditnota så beløbet modregner sig selv. I kreditnotasystemet skal du lave det samme.

2.Du må ikke sætte kvitt på samme bilags nummer!

3.Mangler du bilag/kviterring, skal du skriver manglende kvitt, det vil blive trukket fra din konto og vil blive beregnet som privat forbrug.Du må ikke skifte bilags nr ud med en ny kvitt!Du må heller ikke skrive at det er en fejl. Da på din konto kan man vel se at den er betalt/trukket? Men når der er mangel på kviterring så vil det køre som privat forbrug.

4. Kvitt der er betalt personligt, skal registreres i virksomheds konto , alle de kvitt som du har betalt privat skal du fra virksomheds konto overføre den præcise beløb til din privat konto, og så skriv dato på kvitt overførsels dato og registrer i virksomheds bilag.

 Lina

aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg er ikke harcore bogholder, men prøver:

1) Jeg forstår ikke problemet - Hvis det er en kreditnota skal den vel med i dit bogholderi til udligning af en eller anden faktura eller del af samme. I alle fald NEJ du kan ikke tage en faktura eller noget andet ind fra et andet år. Lad være med at panikke over bilagsnumre - - selvsagt skal de gerne følge hinanden uden huller, men har du et hul, så sæt en forklaring ind

2) Lidt samme svar. Hvis du har den faktura som hører til bilaget kan du naturligvis sætte den i stedet

3) Du skal ha bilag for dine udgifter og indtægter så generelt betyder det at du ikke kan ha den med i regnskabet. Omvendt kan der jo findes situationer hvor der ikke kan findes et bilag (bortkommet) og hvor du må skrive en nødbilag, men det skal jo være velbegrundet og det kan naturligvis lettere forkastes og det skal jo ikke gerne være væsentlige beløb eller et større antal

4) De er en del af regnskabet - Jeg går ud fra du er personligt CVR og dermed er den konto du har brugt mere et praktisk spørgsmål end et regnskabsmæssigt og de hører til i helt samme system - de gør det bare lidt vanskeligere at følge for en regnskabs hardcore mener jeg. De er givet til samme "nummersystem"

66) Fremover, så læg ting ind i et bogholderprogram  hele løbende, så du ikke står i den stress situation her nu hvor du skal ha ting færdigt

vh

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Sønderborg
Tilmeldt 4. Mar 10
Indlæg ialt: 72
Fra  Discover Russia Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Tak for nogle hurtigte svar.
Blev noget klogere nu.

Mvh
Søren 

Discover Russia · Eksklusiv russisk te. En ren nydelse for krop og sjæl.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)