Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lager i Spanien

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 28. Oct 05
Indlæg ialt: 307
Fra  OnlineBloggen.dk Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Jeg går i tanker om at udvide min forretning til resten af Europa, og da jeg ikke må sælge elektroniske cigaretter med nikotin i Danmark tænker jeg på at rykke det hele til Spanien, altså åbne et firma og finde mig er lagerhotel.

Men hvordan gør man så lige det? Jeg tænker at jeg vil finde en dansk revisor bosat i spanien så han både kan hjælpe med det danske og det spanske firma.

Så skal jeg også bruge et lagerhotel som kan sende hurtigt og billigt til resten af Europa og hvor de snakker flydende engelsk. Optimalt set måtte det gerne være tæt på revisoren, men det er måske for meget luksus at ønske sig.

Er der nogle som har anbefalinger til hvem jeg kan kontakte? Har det ikke helt godt med at overlade så vigtig en beslutning til en Google-søgning :)

Hvis der er nogen som har erfaringer med selv at rykke til Spanien eller kender nogle guides/hjemmesider man kan læse hører jeg meget gerne fra jer :)

Tak
Mvh Philip

Mvh. Philip fra Linkbuilding.dk - min blog om linkbuilding og online markedsføring

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12903
Skrevet kl. 16:04

Philip:
Hvis der er nogen som har erfaringer med selv at rykke til Spanien eller kender nogle guides/hjemmesider man kan læse hører jeg meget gerne fra jer :)

Taler du ikke spansk så glem alt om at flytte til spanien for at drive forretning. Meget få taler faktisk engelsk.

Mvh

Ravn

Fra København
Tilmeldt 28. Oct 05
Fra  OnlineBloggen.dk Skrevet kl. 20:01

Ravn:

Taler du ikke spansk så glem alt om at flytte til spanien for at drive forretning. Meget få taler faktisk engelsk.

Mvh

Ravn

Hej Ravn

Tak for svar.

Jeg har nok ikke været helt klar i mælet (blev lidt kort da det var via mobilen) men jeg har en webshop som skal sælge til Europa. Jeg vil så bare have lager og revisor i Spanien men selv blive boende i Danmark.

Tror du det kan lade sig gøre uden at snakke spansk? Synes jeg ser mange webshops fra andre lande som har adresse i Spanien, så jeg nok ikke den første der kommer på den smarte ide Smile

Mvh 
Philip 

Mvh. Philip fra Linkbuilding.dk - min blog om linkbuilding og online markedsføring

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 23:51

Philip:
Jeg vil så bare have lager og revisor i Spanien men selv blive boende i Danmark.

Mener du dermed at du vil oprette et spansk firma, eller er det et danske firma med lager i Spanien?

Jeg kan ikke rigtigt  se at de skulle være "specialt smart "at have lager / webshop i Spanien. Persongligt tror jeg du vil få meget meget svært ved dit forhavende uden at kunne tale spanske da kun ganske få spanier taler engelsk. Udover det må du jo heller ikke glemme at der er en ret stor kultural forskel.

Mvh

Ravn

Fra Larnaca, Cyprus
Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 656
Skrevet kl. 00:02

Ravn:

Der er jeg så ikke enig, møder mange hernede som kan, men bare ikke vil :). I forhold til forretning, kommer det an på om du er i direkte kontakt med dem, eller om de køber via en side.

Plus der er også mange steder du kan lære det :).

Jeg bor hernede og kan meget lidt Spansk, og jeg nyder at være her! :).

Dennis

Online Entreprenør - www.fasto.co

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 00:21

Dennis Pedersen:
Der er jeg så ikke enig, møder mange hernede som kan, men bare ikke vil

Men hvad hjælper det så hvis de ikke vil. 

At der er mange der taler engelsk må være en overdrivelse, men jo i nogle områder f.eks Barcelona er de lidt mere internationale så der vil naturligvis være flere end andre steder, i Madrid er de helt håbløse til engelsk.

Ravn

Fra Larnaca, Cyprus
Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 656
Skrevet kl. 00:29

Kan kun tale for hvor jeg bor :)

Online Entreprenør - www.fasto.co

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 00:32

Hej Ravn

Det er noget sludder, jeg har nu boet i Spanien i 4 år, snakker ikke særlig meget Spansk, men driver da mit firma hernede fra alligevel og det går såmænd ganske godt.

Jeg har fundet et revisor firma hernede, der taler Spansk,Dansk, Svensk så det er ganske nemt at forholde sig til, jeg sender hver måned en opgørelse over indtægter/udgifter og bilag og de laver resten for mig og det hele incl. årsregnskab for under 80 euro om måneden.

Selv deres website er også på Dansk, den kan ses her:

http://www.cyclo.es/

Dog ville jeg nok hvis det var der skulle starte op på den måde, finde en herboende enten Dansker eller Spanier, der kunne tage sig af de få praktiske ting omkring firmaet, da jeg mener at det ville gøre tingene lidt lettere hvis der var en "til stede" i landet han vil drive forretning fra.

Best regards

Tilmeldt 12. Feb 12
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 00:33

Hej Philip

Umildbart vil jeg anbefale Malta.

Der er masser af Danskere der bor herne, deres Engelsk er glimrende, og du kan let finde nogle der vil hjælpe dig.

Fra København
Tilmeldt 28. Oct 05
Fra  OnlineBloggen.dk Skrevet kl. 08:13

Ravn:

Mener du dermed at du vil oprette et spansk firma, eller er det et danske firma med lager i Spanien?

Jeg kan ikke rigtigt  se at de skulle være "specialt smart "at have lager / webshop i Spanien. Persongligt tror jeg du vil få meget meget svært ved dit forhavende uden at kunne tale spanske da kun ganske få spanier taler engelsk. Udover det må du jo heller ikke glemme at der er en ret stor kultural forskel.

Tak igen for svar. Det jeg skal sælge kan jeg ikke sælge fra et dansk selskab, så skal både oprette spansk selskab og finde et lagerhotel i Spanien der kan sende varer til hele Europa, så jeg kommer heldigvis ikke til at snakke med så mange spaniere Smile

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)