Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Reception

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Sep 06
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa,

Jeg er ved at planlægge at holde en reception for at fejre åbning af netbutik.  Jeg har købt diverse vin, snacks osv. ind til det. Jeg regner med at det kan betragtes som en firmaudgift, men jeg er i tvivl om hvordan det skal konteres.

Har I nogen bud på det?

Venligst

Leif

Tilmeldt 8. Jan 07
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 22:35
Hej Leif.

Det kan helt sikkert kategoriseres som firmaudgift, men hvordan du rent regnskabsmæssigt skal ordne det, ja det ved jeg ikke

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 22:54
Se det kommer sandelig an på, hvem du inviterer og hvordan arrangementet er tilrettelagt: Du kan let finde de første 100 sager på skat.dk, hvor de selvstændige og SKAT er uenige om lige netop det spørgsmål. Der er tre muligheder:

1. Du inviterer dine venner og familie: Udgiften er privat hele vejen igennem.

2. Du inviterer dine forretningsforbindelser og kernekunder: Udgiften er repræsentation med de begrænsede fradragsmuligheder, der er på denne omkostning.

3. Du inviterer "alle", dvs. holder et arrangement, som annonceres offentligt og hvor traktementetet er beskedent og hvor reklameværdien er klar og tydelig og dominerende i arrangementet. Så er det reklame og fuldt fradragsberettiget.

Hvis du inviterer private venner til et "repræsentationsarrangement" skal udgiften fordeles forholdsmæssigt.

Generel tommelfingerregel: Hvis alle kan sidde ned og bliver mætte, så er der problemer med fradraget :-)

Tilmeldt 8. Jan 07
Skrevet kl. 23:00
Hej Anette, er ikke helt enig med dig.

Sidst vi holdte reception inviterede vi alt og alle, jeg ved ikke om alle sad ned men mætte blev de vel. Vi trak samtlige udgifter fra og den blev altså godkendt hos SKAT. Uden problemer. Og vi lavede altså absolut ingen markedsføring, blot en lille seddel på døren. Det kan man vist ikke engang kategorisere som reklame:-)

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 23:11
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 10:02
Dato: 14-05-2007 22:59:55 Forfatter: Rasmus Nørgaard
Hej Anette, er ikke helt enig med dig.

Sidst vi holdte reception inviterede vi alt og alle, jeg ved ikke om alle sad ned men mætte blev de vel. Vi trak samtlige udgifter fra og den blev altså godkendt hos SKAT. Uden problemer. Og vi lavede altså absolut ingen markedsføring, blot en lille seddel på døren. Det kan man vist ikke engang kategorisere som reklame:-)

Det er såmænd ikke et holdningsspørgsmål men fast praksis Annette giver udtryk for.

Først og fremmest skal begivenheden knytte sig til virksomheden. Det gør den i ovennævnte situation.

Så skal der være tale om et arrangement som er åbent for en ubestemt kreds af en personer. Dvs. det er ikke nok at invitere gud og hver mand man kender. Det hedder annoncering i dagspressen, brancheblade o.l. Ellers er det ikke reklame men repræsentation eller et privat arrangement.

Dernæst må det traktement som serveres ikke have karakter af bespisning. Det kan eksempelvis være snacks o.l.

Når du skriver at I har fået det godkendt hos Skat: Har I en positiv godkendelse eller har Skat bare ikke gjort noget ved det ?   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 8. Jan 07
Skrevet kl. 10:26
Hej Bent.

Ja, vi har fået det godkendt hos SKAT. Og vores regnskab blev seriøst fluekneppet pga. udbetaling af en større sum penge i forbindelse med en brandskade.

Jeg tror også at SKAT vurderer sagerne sådan lidt forskelligt. Virksomheden der aldrig betaler moms til tiden, har det måske lidt svært i forhold til at "omgås" reglerne bare en anelse. Giver det mening:-)

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 11:18
Dato: 16-05-2007 10:25:47 Forfatter: Rasmus Nørgaard
Hej Bent.

Ja, vi har fået det godkendt hos SKAT. Og vores regnskab blev seriøst fluekneppet pga. udbetaling af en større sum penge i forbindelse med en brandskade.

Jeg tror også at SKAT vurderer sagerne sådan lidt forskelligt. Virksomheden der aldrig betaler moms til tiden, har det måske lidt svært i forhold til at ''omgås'' reglerne bare en anelse. Giver det mening:-)

Det der ligger i det med den forskellige behandling er at man som sagsbehandler i Skat ofte foretager en væsentlighedsvurdering. Jo mindre beløbsstørrelsen er jo større er sandsynligheden for tet at man ikke foretager sig noget. Særligt ikke hvis den mulige regulering indgår sammen med en række andre reguleringer. Det har intet med betalinger til tiden at gøre. Det ved sagsbehandlerne som regel ikke noget om (det er ikke noget de kigger på).

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)