Jeg er ved at oprette en blog som skal bruges til at linke videre til min primære side, dvs. bloggen, som ligger på et andet domæne og webhotel, skal udelukkende bruges som "SEO"-blog, for at give min primære side værdi.
Det skal lige siges at jeg har MEGET svært ved at finde emnerelevante blogs og fora om konkurrencer og at vinde ting.
Jeg kan se i Sitexploration at flere af mine konkurrenter har gjort det samme, så de faktisk kun har indgående links fra 3-4 forskellige domæner, hvoraf det ene er deres egen emnerelevante blog/side.
Jeg havde også forestillet mig at bruge f.eks. backlinks.nu til at få links til bloggen.
Men det jeg rigtig gerne vil have svar på er om det giver så meget værdi at det kan betale sig at bruge en del tid på sådan en blog/side ?
Kan du ikke få links fra andre steder og har du svært ved at tilføje nyt indhold til eksisterende side, så kan det være en god idé at oprette en sådan blog. Men det er ekstra arbejde at vedligeholde flere sider. For at bloggen skal få noget værdi, så skal du også til at oprette links til den. Så bloggen skal også indeholde noget af værdi, sådan at dem der ender på den, ikke bare smutter videre.
Jeg har selv et par blogs af den slags, som har givet mig gode positioner i Google på udvalgte søgeord, samtidigt med at bloggen også ligger i top og dermed dominerer topplaceringer. Men det er stort arbejde at holde styr på flere sider, samtidigt med der løbende skal laves indhold til alle sider, samt selvfølgelig linkbuilding.
Som om det giver værdi nok, er svært at sige. Det afhænger af konkurrencen på dine søgeord, hvor meget tid du kan putte i projektet osv.
Meget kort så er det nemmere at få nogle gode kommentar links fra andre blogs. Det er langt fra alle blogadministratorer der lader et link til billigt-fiskenet.dk slippe igennem. Enten sætter de nofollow på, ellers fjerner de linket helt. Også selvom der ikke er noget spammy over din kommentar. Hvis du i stedet knytter din kommentar sammen med linket til din personlige blog, er sandynligheden for det ender med et aktivt follow link større.
Jeg kan ikke svare på om det kan betale sig for dit tilfælde. Hvis din plan er at reproducerer en masse der allerede er skrevet og forklaret, så skal du ikke forvente mirakler. Med mindre du gør det rigtig godt! Jeg har selv fået nogle rigtig gode whitehat links til min blog. Links som jeg i hvert fald ikke ville have fået, hvis jeg ikke have skrevet indlæg. F.eks fra Den store danske og version2 .
... nu læste jeg dit indlæg igen. Vil du drive / oprette nogle spam blogs, eller vil du drive en reel personlig blog :-)? Jeg tog udgangspunkt i det sidste.