Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad fik dig til at kaste dig over iværksætteri?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 5. Jan 11
Indlæg ialt: 149
Fra  Mulius.com Skrevet kl. 00:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Go' aften :)

Jeg sidder og arbejder på en uddannelsesguide der skal hjælpe unge med uddannelses valg/karrierer vej og i forlængelse af det vil jeg skrive en artikel om at vælge iværksætteri. Rettere jeg vil omskrive artiklen!

I den forbindelse tænkte jeg:

  • Hvad har fået andre til at kaste sig over iværksætteri?
  • Hvilke overvejelser gjorde I jer inden i gik i gang? 
  • Hvilke overraskelser har I fået jer undervejs?
Jeg glæder mig til at høre jeres svar. 
Fra Kolding
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 1012
Skrevet kl. 00:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Mai

1. - Det er det med at udrette noget, som jeg synes er fedt. - At gøre noget anderledes.

2. - Jeg gjorde ikke de store overvejelser. - Bare spring ud i det!

3. - At man en gang i mellem må prioterer sit iværksætteri højere frem for noget andet, hvis man gerne vil få det til at blive en succes.


/Simon Mark Nielsen
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 177
Skrevet kl. 01:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mai!

Lyder spændende med en guide som kan hjælpe de unge på vej.

For mig personligt drejede det sig om at udleve nogle drømme. Jeg var så heldig at kunne kombinere flere drømme på en gang, da jeg åbnede et livemusik spillested.

Da det var drømme og tanker jeg havde gået rundt med siden jeg var knægt, ville det kræve lovligt meget spalteplads at skrive mine tanker ned her og jeg var faktisk så sikker på mit projekt at jeg aldrig var i tvivl om mit koncept og budgetter f.eks. Markedet var perfekt, tiden var perfekt og stedet var perfekt og jeg så mig selv som perfekt i opgaven... Hvad kunne gå galt??

Når man kaster sig hovedkulds ud i et projekt og det var hvad jeg gjorde, vil der ALTID komme overraskelser! Der var lavet forretningsplan, budget, søgt tilladelser og jeg havde været på iværksætterkursus gennem VIRK osv. Jeg var nødt til at rykke hurtigt da den perfekte lokation bød sig, til den rigtige pris, men set i bakspejlet ville jeg ønske at jeg havde haft LIDT mere tid og et dybere kendskab til regler, lovgivning, regnskab inden jeg var kommet igang, men man gjorde sig jo en afvejning om hvordan prioriteterne skulle rangordnes og så måtte man tage de overraskelser der kom, for det kunne jo ikke være det store.....! Blev måske en anelse overrasket da jeg fandt ud af at næsten samtlige af de tilladelser der allerede lå i foretagenet ikke bare kunne køre videre, som jeg var blevet lovet af udlejer. Det kostede dyrt!! Jeg blev overrasket over hvor længe sagsbehandlingen var i forhold til tilladelser, beviser og ansøgninger, det kostede os lidt, på flere konti, men ellers så gik alt efter planen, projektet blev en stor succes og jeg lærte mere om livet, mig selv og det at drive en forretning, end jeg kunne ha gjort på nogen skolebænk.... Er jeg overbevist om.

Summa summarum: Ville jeg kunne gøre det forfra havde jeg nok sat mig lidt grundigere ind i iværksætteriet, så jeg havde været bedre rustet. Men omvendt lærte jeg rigtig meget ved at gribe tyren ved hornene når tingene opstod. Jeg lånte aldrig en krone (dermed ingen gæld), men fik omvendt heller ikke en krone med ud, da jeg ikke gav mig tid til at sætte mig ind i kontrakter!!!

Pøj pøj

Dbh

Mads

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

man har noget man vil videre formidle

man har en stor iværksættere passion for dette her man laver

man har en stor vilje for det man vil videre med

stædighed mod det lykkes

har en stor positive energi for det man videre formidle

lige vel hvad der sker er man positive og man vil hele tiden tænker man er en vinder ,for det gør man vinder endnu mere til sidste , min positive energi kilde har været kilden til kunne køre af sted hele tiden 110%

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg startede på den "klassiske" måde med at have et konkret problem som jeg fandt løsningen på, og så efterfølgende tænkte om ikke andre kunne have det samme problem, og måske ville finde det smart at købe min færdige løsning.

Efter 35 år med mange forskellige slags forretninger bag mig, tror jeg at det bedste jeg nogensinde har lært er at kigge på mine forretninger med mine kunders øjne. At tendensen med "se mig - se mig" kan udleves på privatprofilen på FaceBook eller Amino, men at man i forretningsøjemed gør rigtigt klogt i med det samme at vurdere hvorfor man har forretningen. Er det for naboernes, omgangskredsen og streetcredittens skyld, - eller er det fordi man rent faktisk vil trives med et (ofte utaknemmeligt) job hvor man på godt og ondt har indflydelse på sin arbejdsdag, og hvor Lottokuponen er udskiftet med den noget mere realistiske chance for lige pludselig at være på rettte tid og sted, og gøre succes i egen forretning. 

Den største overraskelse for mig har været "dem og os" mentaliteten blandt forretningskollegaer. At kunderne (firkantet sagt) nærmest er lidt til besvær og at de ansatte snyder hvor de kan komme til det. At man som ejer er en malkeko, for både grådige direktører og skattevæsenet. At man er et miskendt geni.

Den grøft har jeg plasket i med store støvler, og jeg har haft besværlige kunder, tyvagtige ansatte og velønnede direktører og gigantiske girokort fra Skat, - men glæden ved at være iværksætter opstod for alvor da jeg kom op af den grøft. Da min "selvgladhed" blev erstattet af velfunderet selvsikkerhed, fik jeg overskuddet til at dele ud. At gøre ikke bare mine medarbejdere til en del af forretningen, men også mine kunder. Der er ingen ekstrabladsoverskrifter i nyhedsbrevene, ingen historier om hvor interessant jeg er, - men masser af relevante ting for kunden. Jeg bytter med et smil, og hjælper hvor jeg kan. Jeg har ingen socialmedieeksperter, - jeg er social også uden twitter.Big Smile

Købmandsskab er et håndværk som kan læres. Det kan iværksætteri ikke. Det skal opleves!

 

Tilmeldt 5. Jan 11
Indlæg ialt: 149
Fra  Mulius.com Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle jeres svar. Dem er jeg super glade for :)
Jeg har kigget på jeres svar, tænkt, skrevet og kigget på dem igen ;) Det endelige resultat finder I her: Iværksætter som uddannelsesvej hvis I er nysgerrige.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil da helt gerne være iværksætter fordi at det tiltaler mig, fordi at man har rigtig meget frihed. Man skal ikke gøre ditten, og man skal ikke gøre datten.

Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 177
Skrevet kl. 00:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper.

Hvilken ditten og datten er det du ikke skal gøre?

 

Dbh

Mads

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Klarasta:
Hvilken ditten og datten er det du ikke skal gøre?

Haha, det er nok bare den frihed man har som iværksætter. Man skal (nogle gange?) ikke altid møde de samme tidspunkter, og man skal ikke gøre de samme ting hele tiden.
Det at blive 'hunset' rundt med er ikke mig. 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Mai Smidt:

Tak for alle jeres svar. Dem er jeg super glade for :)
Jeg har kigget på jeres svar, tænkt, skrevet og kigget på dem igen ;) Det endelige resultat finder I her: Iværksætter som uddannelsesvej hvis I er nysgerrige.

jeg opdaget lige en ting , i den rigtige gode artiklen du linker til , du mener vel om man har viljen om det i perioder går ned ad bakke, for der kan være langt til bakke toppen og den største bakken skal man tit op og ned ad igen for at komme på den højeste top

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)