Hej Jeg har en del kunder, jeg gerne vil sende en faktura på et depostium på nogle ting, de har lejet, men jeg kan ikke finde ud af at lave en delfaktura på ordren. Er der nogle af jer, der ved hvordan man gør det? Med venlig hilsen Linda Hunskjær Udlejning af jukebokse og ALT til festen |
Da du ikke får svar til nu, så prøver jeg. Jeg forstår nok ikke helt hvad du vil. Hvis det er depositum, så skal det vel betales tilbage, så hvorfor der det ikke bare en særskilt vare med sin egen faktura som udløser en kreditnota når det returneres?
Du kan godt ha en vare - hvis du kører via varer, og så i fakturaen bare rette kvantum og eller beløb (selv om den selv skriver det fulde beløb) så det kun er en del af varen, men det er vel ikke det du vil heller - for det er jo ikke bare en del af varen du leverer, men specifikt depositum.
Jeg forstår dig som sagt nok ikke helt, for umiddelbart ville jeg da ha EN faktura på depositum og bogføre det som - depositum - og kreditere samme konto så du har overblik over dine samlede deposita - og så en anden faktura på lejen - bogført som lejeindtægt
På fakturaen kan du sagtens skiver samme "vare" og referere til aftalen i har - og i næste linje - "depositum" eller "Leje" (du er ikke bundet af hvad fakturaen vælger fra varen, men kan ændre og skrive som du vil)
Inden du gør det - så tag sikkerhedskopi så du kan komme tilbage hvis det ikke gir den ønskede effekt til kunden og til din bogføring, for det er ikke noget jeg gør i det daglige, selv om jeg bruger summa
vh