Hej søde Aminoer, Håber virkeligt I kan hjælpe mig. Min chef er med på ideen, at jeg skal starte mit eget firma op ved siden af mit fast arbejde. Derfor tilbyder han mig så en stilling på 30 timer, men hvor meget kan jeg forvente i løn. Er selvfølgelig klar over, at man kan dele min brutto løn i timen og så gange op med det timer man arbejder. Jeg tænker bare mere, hvad vil man få som deltid som regnskabsassistent i et andet firma. Er der et mindsteløn? Håber, at det ikke lyder for dumt til at spørge. Hilsen Ami |
Det første er jo noget du skal aftale med din nuværende chef. Mon ikke han tænker som du, del med 37 og gang med 30 og du har din nye løn. Der er ingen regel, så det er ren forhandling.
Hvad kan du få som deltid - Nu er det jo så som selvstændig de sidste 7-20 timer om ugen, og der bør du lægge i omkring 25-30% på din forventede timeløn til ferie, sygdom, risiko for arbejdsløshed, manglende ATP og pension osv. Der er ikke generelt mindste løn (det er kun under overenskomster for organiserede virksomheder og personale) og slet ikke hvis du starter egen virksomhed op. Du skal vel lave regnskaber for andre, og mon ikke du kan hente en 250 - 300 kr i timen hvis du er effektiv og ikke ligger og regner en masse opstart og spildtid- men rent bud ud fra hvad jeg ser markedet ligge på - disse ca 300 kr for etablerede. Du skal jo lige ind på markedet også.
vh