Dato: 12/16/2005 1:54:04 PM
Forfatter: Jan Winum // Local Consulting.dk I glemmer en vigtig ting: Dette er en Tv-udsendelse. Altså med andre ord: Det er underholdning. Det SKAL være underholdende. Målgruppen for TV2 er ikke iværksættere som os men ALLE. Det er primetime på en landsdækkende kanal, og reklamerne der kører inden og efter programmet, skal have noget for pengene. Erhvervsstyrelsen er med i det, og det er jo med målet om, at skabe flere iværksættere. Hvis programmet havde fortalt historien om kæmpe store professionele virksomheder, der bare kørte med klatten, så ville danskere blive bange for at tage springet selv. Alle folk sidder med en idé derude, de færreste gør noget ved det, men når man kigger på en mand-kone
virksomhed eller en designer, der glemmer at betale
moms, så tænker man: ''Så kan jeg sgu også, hvis de kan.'' Den anden ting (nok mere vigtig), er seertallene. De skal være i top pga. reklamerne, hvis det var professionele virksomheder, der var med ville VI se det, men
hr. og fru Danmark ville ikke. Iværksættere er ikke målgruppen. TV2 har fået afsindig mange ansøgnigner til programmet, og sidder der nogen med en afvisning fra TV2, og tænker HVORFOR? JEG ER DA LANGT BEDRE END NOGEN AF DEM I SPRINGET! Så er der ingen grund til bekymring. De bedste er sorteret fra, da det ikke er god underholdning. Det er også svar til Martin på hans artikel omkring programmet. Programmet afspejler bestemt ikke, iværksætteri i Danmark - det afspejler iværksættere der er god underholdning.