Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Booster Adwords kampagne organic search?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Mar 07
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa,

 

Vi har fornyeligt købt en adwords kampagne gemmen et bureau, og i ugen siden den gik igang har vi cirka fået fordoblet antallet af "organic" search referrals fra google(ifølge analytics). Normalt lå vi stabilt på 10% google[organic], men nu ligger vi omkring 18-22%.

 

Fx idag:

 

google[organic] = 22.9%

pagead2.googlesyndication.com[referral] = 4.37%

 

Så jeg vil gerne prøve og forstå hvad der sker her. Er det fordi at analytics simpelthen tæller nogen af vores købte adwords forkert, og viser dem som organic search istedet? Eller booster Google den generelle rankering for folk som køber kampagner hos dem? Eller er der noget helt tredie.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :
> booster Google den generelle rankering for folk som køber kampagner hos dem?

Nej
Fra Vejle
Tilmeldt 1. Aug 06
Indlæg ialt: 201
Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Det officielle svar (hvis du spørger Google) er i helt sikkert, at der er vandtætte skodder mellem AdWords og placering/trafik fra Google som søgemaskine.
Jeg mener dog at have kunnet konstatere, at en voldsom stigning i besøgstal som følge af en effektiv AdWords kampagne, har givet bedre placering i de organiske resultater. Jeg har selv tolket det som et udtryk for, at populære sider (højt besøgstal) faktisk har en indflydelse på ranking (selv om Google vist siger det modsatte). Det er dog ikke helt nagelfast, så måske skal tvivlen komme Google til gode

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er ikke bare Google der siger det forholder sig sådan. Alle der har testet dette ordentligt kan bevidne det samme. Det er en skrøne, som muligvis kan være undfanget af hæmningsløse sælgere af AdWords management
Tilmeldt 15. Mar 07
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Ok tak for svarene. Jeg tænkte også at det måske kunne være analytics der talte nogen købte kliks et forkert sted, da bureauet siger at der har været mange flere kliks på vores reklamer end det tal der dagligt står ud for pageads2.google.com linien.

 

Når engang kampagnen stopper bliver det spændende at se om antallet af organic search hits lige pludselig falder igen :)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg undrede mig lige over at du opgør trafikken som en procendel. Du skal se på det faktiske antal i stedet for. Ellers risikere du at andre faktorer spiller ind - f.eks. hvis anden trafik falder, så stiger dine procenter på søgetrafikken jo, uden at der faktisk kommer flere
Tilmeldt 15. Mar 07
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 13-05-2007 19:18:30 Forfatter: Mikkel deMib Jeg undrede mig lige over at du opgør trafikken som en procendel. Du skal se på det faktiske antal i stedet for. Ellers risikere du at andre faktorer spiller ind - f.eks. hvis anden trafik falder, så stiger dine procenter på søgetrafikken jo, uden at der faktisk kommer flere




Vores traffik er også gået op her siden starten af maj.



 



Her er grafen over organic google search: http://img516.imageshack.us/img516/4695/sc43ut7.jpg (analytics var nede 2 dage i starten af maj, derfor det midlertidige dyk, derefter gik vores adwords kampage igang, og vi røg lige pludselig op på et højere niveau for organic end normalt)



 



Her er grafen over vores traffik iøvrigt: http://img126.imageshack.us/img126/373/sc44je0.jpg



 



 



Side 1 ud af 1 (7 indlæg)