Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Online annoncering

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. May 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej allesammen

 

Jeg er ved at udarbejde en eksamens opgave i øjeblikket omkring effektiviteten af netaviserns brug af online annoncering. Jeg er i den forbindelse ved at udarbejde en medieplan for en række århusianske netaviser/nyhedsportaler (jp.dk, aarhus.dk, stiften.dk og aarhusonsdag.dk). Medieplanen er rette mod unge mellem 15 og 30 år.

 

I den forbindelse vil jeg høre om I har noget erfaring med online annoncering mod en målgruppe bestående af personer mellem 15 og 30 år, gerne bosat i eller omkring Århus. Hvilke sites vil være mest optimale at satse på i forbindelse med annonceringen?

 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Det komer helt an på hvad du vil sælge til dem. Er det brug af netavisen, du vil sælge? Er det abbonementer du vil sælge? Eller er det en branding kampagne? Uden meget konkrete mål er det umuligt at finde frem til de midler der skal til for at nå dem.
Tilmeldt 13. May 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Det jeg vil bruge online annonceringen til er hovedsagligt branding af de pågældende netaviser. Jeg ønsker ikke at sælge abonnmenter, men derimod blot at tiltrække så mange besøgende som muligt på netaviserne.

 

Mit eneste forslag i øjeblikket er at annoncere på trendsales.dk, idet denne henvender sig til nogenlunde samme målgruppe som beskrevet i mit foregående indlæg.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :
"Branding" er sådan en lidt underlig størrelse. Mange vælger desværre at fokusere på, eller kalde deres kampagne for "branding" for at slippe for at forholde sig til den reelle værdi som denne kampagne kan bringe og udregne en ROI.

Når jeg bringer det op er det fordi, at jeg ikke tror på at der er nogle af netaviserne der kan overleve på en branding fokuseret online marketing strategi. Det ender med 99% sikkerhed med, at kampagneomkostningerne langt overstiger den værdi som de ekstra besøgende og opmærksomhed vil bringe. Og i sidste ende - kald det branding eller ej, så handler det vel om for disse aviser at overleve kampen i de nye medier og faktisk skabe profit. Det er i hvert fald de ønsker som de aviser jeg har konsulteret gennem tiden har ytret.

Netaviserne kæmper fortsat med en række helt fundamentale og meget svære strategiske udfordringer, som de skal have løst før det kommer til at fungere for dem. I mellemtiden kan de så vælge enten at køre brede, underskudsgivende, "branding-kampagner", eller at køre en meget stram ROI-fokuseret strategi, hvor omkostninger til markedsføring SKAL dækkes over 100% ind gennem øget indtægter.

I alle fald skal de til at skynde sig! De er i alvorlig grad ved at blive overhalet indenom af andre typer af nyheds- og informationstunge netmedier. Se f.eks. på Amino, andre online debatter eller de mange gode blogs. Tusindevis af mennesker bruger adskillige timer hver uge og måned her på Amino udover de blogs de løbende læser. Tror du at den tid, som de bruger her, lægges oveni den tid som de tidligere brugte på at læse aviser? Det tror jeg ikke - og der er intet der tyder på det. Tværtimod. Den tid folk bruger på de mere specialicerede informationsmedier bliver taget fra de andre medier. Debatter og blogs æder aviserne.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)