Hej Aminoer Jeg håber, nogen af jer kan være behjælpe lige med at give mig et overblik over min nuværende situation.
Sagen er den, at jeg hele tiden har tænkt - måske lidt hovmodigt - at jeg jo først skulle bruge de penge ca i juli, når opgørelsen er færdig og jeg skal betale penge til skat. Derfor har jeg brugt en del af pengene allerede til mig selv rent personligt og nu står der pt. omkring 25.000 på min firmakonto. Altså omkring 60.000 mindre, end der burde. I sig selv har jeg ikke forstået dette som værende et problem, da skat jo egentlgit ikke bør blande sig i, hvad der står på min firmakonto. Så længe jeg kan betale pengene til skat, når tid kommer, vil det være ok. Korrekt?
Sagen er nu den, at jeg skal i gang med at omdanne min virksomhed til et aps og hertil ogå have et holdingselskab. I den forbindelse har jeg forstået det på den måde, at for at lave omdannelsen uden at skulle indskyde 80.000, skal der stå det rigtige beløb på min firmakonto. Altså de førnævnte ca. 85.000.
Her kommer så en række spørgsmål:
Jeg står ikke og mangler penge og mit firma kører fint - ingen ubetalte regninger og jeg har penge nok til at køre det videre.
Jeg håber, der er en dygtig fyr herinde, der kan kaste lidt lys over sagen. Har jeg forstået det rigtigt eller er jeg helt galt på den?
På forhånd tak og god weekend til alle iværksættere.
|
Det vil jeg ikke mene du kan. Jeg deler tilfældigvis kontor med en revisor, og kan huske han var lidt bestyrtet en dag over at en af hans klienter havde lavet dette nummer. Stifter du et APS så SKAL der altid være et minimum indestående af 80.000 kroner - så vidt jeg har forstået.