Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Musik i butik virker - Musik på webshop virker ikke

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey...

Det slog mig lige. En masse forskning viser at den rigtige musik i en rigtig fysisk butik, gør at vi købe mere.

Så syntes jeg jo det er lidt interessant at musik på en webshop/hjemmeside har den modsatte virkning.

Jeg forsvinder altid med det samme hvis der kommer musik frem.

Men er der nogen her som har stødt på et website, hvor der bliver spillet musik/lyde som virker og giver en lyst til at handle?

:-)

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 22:16

Jeg ved ikke rigtigt om den tæller. Men jeg var af en eller anden grund inde på http://mariahcarey.com i december, og der spillede hendes jule-cd i baggrunden. Det gav mig lyst til at købe den. Men da jeg havde den i forvejen lod jeg være :o)

Men jeg bryder mig heller ikke om musik på webshops. Jeg hører som regel musik, netradio, podcast eller har fjernsynet kørende i baggrunden når jeg sidder ved computeren. Og så er det forstyrrende - og irriterende - at der kommer noget musik man ikke selv har ønsket. Og man kab ikke bare "mute" computeren, da det så også også gælder det man har valgt at høre. Selvfølgelig kan man så begynde at lede efter stop eller muteknappen på shoppen, men så er fokus flyttet, og det købs-mode man var i, kan hurtigt være forsvundet.

Så jeg er som regel også hurtigt væk fra sider, der spiller musik, eller har irriterende reklamebannere med lyd når man laver en mouseover.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Odense
Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 709
Fra  . . Skrevet kl. 10:13

Hvis jeg går ind i en fysisk butik er det min primære handling. Jeg har forladt mit hjem og er derfor mere opsat på at få noget ud af tiden i butikken. Det kan være jeg lytter til musik i høretelefoner, men i så fald bliver butikkens musik lukket ude.

Hvis jeg sidder ved min computer har jeg ikke forladt mit hjem. Jeg har ikke foretaget en fysisk besværlig handling og er dermed mindre engageret/fokuseret på min handlen i en given webshop. Såfremt jeg lytter til musik i mine høretelefoner via computeren er det enten en forskrækkelse eller blot jævnt irriterende hvis der kommer uønsket musik fra 'butikken'. Musikken kommer ikke udefra (på ydersiden af mine høretelefoner) og skaber dermed en frygtelig blanding af to vidt forskellige skæringer. Der skal ikke specielt meget til før jeg forlader webshoppen da det ikke har taget mig lang tid at kommer derind - modsat en tur til en fysisk butik.

Fra Københavb
Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 17:46

Jeg kan godt lide hvis diskoteker har musik på hjemmesiden. Så får man en forsmag på hvad der venter en og hvis musikken er god nok kommer jeg i party humør og får lyst til at tage i byen - også selvom det bare er tirsdag ;) .

Har du nogle links til de undersøgelser? Jeg er nemlig ude efter at finde ud af hvordan man vælger den rette musik til butikker.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)