Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fejl i URL struktur skal ændres - hvad med SEO?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 230
Fra  iMania.dk Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg har nu fundet en irriterende fejl der sandsynligvis gør at mange af mine Adwords koster lidt mere end de skal og sandsynligvis også betyder noget for min SEO generelt.

Mine URL'er har over det sidste års tid haft strukturen /iphone-4-tilbeh-r-iphone-4-covers.htm, altså æ,ø og å har været erstattet med "-" og Kennith fra UniqueSystems var så flink at påpege dette og foreslå at skifte til ae, oe og aa som søgemaskinerne kan læse, men nu står jeg jo så med problemet... hvad sker der hvis jeg ændrer det hele?

Der er linkbuildet helt vildt til iPhone 4 covers og iPhone 4 tilbehør (http://www.imania.dk/iphone-4-tilbeh-r.htm) med den forkerte URL med "-", hvilket betyder det er en umulig opgave at ændre alle links der peger på siderne.

Min umiddelbare løsning vil være at lave en 301 viderestilling fra de gamle sider til de nye sider med ae, oe og aa - men hvordan reagerer Google på det?

Fra København
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1741
Fra  Marketingsmeden I/S Skrevet kl. 16:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

301 redirect fra den gamle URL til den tilsvarende URL er den rigtige løsning :)

- Alexander Baandrup Larsen

Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 230
Fra  iMania.dk Skrevet kl. 16:19

Tak for bekræftelsen. Tænkte det nok :) Nu sidder jeg så bare med bøvlet om hvordan jeg klarer den i osCommerce med SEO-G modulet. Den håber jeg nogen kan hjælpe med et andet sted.

Tilmeldt 24. Jan 12
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 01:53

htaccess fil  og lav 301 R i den

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)