Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Modtaget 11 og 5mdr for ''gamle'' fakturaer! Hvad gør jeg?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

 

Jeg er lidt på herrens mark... Jeg har netop (fredags) modtaget 3 fakturaer fra et dansk firma, for nogle varer som de mener at have tilsendt mig.

De skulle angiveligt være bestilt;

d. 7/6-2006

d. 22/11-2006

d. 27/11-2006
... ja, du læste rigtigt. Vi taler om fakturaer fra år 2006, som aldrig er fremsendt til mig.

 

Findes der lovgivning på dette område, som fx. siger at hvis man udsteder en faktura, men ikke laver rykker indenfor en rimelig tid (ja, sikker et stort gråt område man kan få en masse advokatskriveri til at gå med) så mister man ''retten'' til pengene?!


 

Hvordan skal jeg forholde mig til dem? Jeg må indrømme at jeg desværre ikke kan huske, erindre eller finde frem til oplysninger om jeg har modtaget varerne eller ej. Hvis jeg har skal de selvfølgelig betales, men hvis ikke er det lidt ærgeligt.

 

Jeg havde én idé. Firmaet fremsender altid som pakke, altså med. trakc&trace nummer. Men denne dokumentation er jo ikke gyldig mere; da PostDanmark ikke opbevarer oplysninger om fremsendte pakker mere end 6mdr fra leveringsdatoen - og vi taler om 3 fakturarer, hvoraf 1 af dem er udstedt d. 7/6-2006 og de 2 andre d. 22/11-2006 og 28/11-2006

 

Så hvad gør jeg?!

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :
de kan i optil 5 år sende krav på fakturaer ud, det er ikke god skik at gøre det, men det kan gøres.
de skal selvfølgelig på den ene eller anden måde kunne bevise at de har sendt varerne/modtaget ordren fra dig

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvem har så bevisbyrden på sin side?


Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Kan du huske om du nogensinde har haft noget at gøre med firmaet?
Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :
det kommer an på en del ting vist, fx om du normalt handler med firmaet og hvis, hvordan i så normalt gør.
Selvfølgelig er det dem der skal bevise at du rent faktisk har bestilt tingene i første omgang

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Det har jeg, men stoppede for én mdr siden. Da argenturet blev delt 50/50 på produktet.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :
En ting du i hvert fald kan gøre er at tjekke at du ikke allerede har betalt dem en gang.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg kom til at tænke på om det firma normalt sender fakturaen sammen med varen?

 

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Du sender da bare en mail til dem og siger, at du synes, det virker mærkværdigt, og at du ikke kan huske at have modtaget de pågældende varer, og derfor som udgangspunkt ikke har tænkt dig at betale. Men at hvis det ved hjælp af PostDanmarks indscanning-ved-levering viser sig, at varerne er modtaget, vil du naturligvis betale omgående, selvom du ville have værdsat, at fakturaen var fremkommet i forbindelse med leveringen. Så du sender undersøgelsesarbejdet tilbage til dem. Du skal ikke ringe, du skal maile (eller skrive et brev) af hensyn til dokumentationen i sagen.

Du har hermed gjort indsigelse mod fakturaerne, hvilket gør det meget vanskeligt for dem, hvis de havde tænkt sig at sende dig til inkasso.

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 13-05-2007 11:09:35 Forfatter: Anette/Inloco
Du sender da bare en mail til dem og siger, at du synes, det virker mærkværdigt, og at du ikke kan huske at have modtaget de pågældende varer, og derfor som udgangspunkt ikke har tænkt dig at betale. Men at hvis det ved hjælp af PostDanmarks indscanning-ved-levering viser sig, at varerne er modtaget, vil du naturligvis betale omgående, selvom du ville have værdsat, at fakturaen var fremkommet i forbindelse med leveringen. Så du sender undersøgelsesarbejdet tilbage til dem. Du skal ikke ringe, du skal maile (eller skrive et brev) af hensyn til dokumentationen i sagen.

Du har hermed gjort indsigelse mod fakturaerne, hvilket gør det meget vanskeligt for dem, hvis de havde tænkt sig at sende dig til inkasso.


 

Tak Anette. Jeg tror jeg vil bruge din model :-))

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)