Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Callcenter - Kan jeg bare starte?

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)
Fra Albertslund
Tilmeldt 16. Feb 10
Indlæg ialt: 172
Fra  Partner Call Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude,

Jeg har arbejdet i forskellige callcentre og har meget erfaring og har lavet mange salg, nu har jeg besluttet at starte mit eget. 

Jeg har gået med tanken om at starte mit eget siden jeg begyndte at interesse mig for salg og iværksætteri. Jeg har taget mange kurser indenfor salg og jeg har erfaringen og viden til at kunne starte mit eget. Jeg har primært solgt abonnementer, både TV, internet og telefoni.

Jeg har nu indkøbt 2 stk af disse headsets http://www.headsetshop.dk/product.asp?product=865 og jeg har købt 2 adaptere, så de kan sættes til en mobiltelefon.

Jeg har en partner, som jeg har solgt med helt fra starten af, som er en rigtig dygtig sælger og vi vil gerne sidde hjemmefra og sælge produkter. Nu har vi headsets og adaptere til telefonerne, vi har produktet klar, så nu mangler vi faktisk bare at underskrive kontrakten med vores samarbejdspartner og så skal vi sælge.

Jeg er i tvivl om hvor jeg får vores leads fra, da jeg har fået advarsler om at finde tilfældige mennesker på De Gule Sider, Krak og andre lignende hjemmesider, da man skal have permissions til at sælge visse produkter.

Så herunder er mine spørgsmål:

Kan jeg bare starte med at sælge og ringe tilfældige op?

Hvordan bliver jeg garanteret at firmaet udbetaler os pengene når salgene er lavet?

Skal jeg bruge et CVR nummer for at starte op?


Tak for jeres hjælp, jeg håber på nogle hurtige svar :-)

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Var du ikke igang med at starte callcenter for noget tid siden?

Er dit produkt til private eller virksomheder

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke jurist, og vent derfor med at tro på alt jeg siger før der kommer nogle der ved noget om området og bekræfter det, men:

Du må absolut ikke ringe privatkunder op, det er ulovligt ifg markedsføringsloven. Du må kun ringe firmaer op. Der er en grund til at vi ikke bliver kimet ned via sælgere i privaten.
Grunden til de store firmaer kan kime folk ned, er at de har sagt ja til det (ofte via konkurrencer hvor deres ja er så godt skjult det nærmest er fusk), eller de er tidligere kunder.

Så sats hellere på B2B salg. 

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Fra Albertslund
Tilmeldt 16. Feb 10
Indlæg ialt: 172
Fra  Partner Call Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo netop derfor man indkøber leads, da det er private kunder, som har sagt ja til opringninger af visse produkter gennem forbrugerundersøgelser og andet.

Jeg har lavet en del B2B salg, men jeg har dog størst erfaring indenfor B2C. Alt hjælp kan bruges, så jeg er glad for jeres svar :-)

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må godt ringe private uopfordret når det handler om avissalg og forikringer.

Tilmeldt 24. Oct 11
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jannick Joel:
Skal jeg bruge et CVR nummer for at starte op?

Du skal have cvr og blive momsregisteret hvis du tjener over 50 000 kr årligt. 

Ellers kan man have det som hedder hobby virksomhed, men det betyder også, at du ikke kan få moms tilbage fra de aktiver du har købt ind til virksomheden - høretelefoner, adaptere og hvad i nu skulle købe ind.

(det skulle meget gerne være rigtigt det jeg siger, ellers må i meget gerne rette på mig)

Oliver
OP Road 

Spar penge på dine badmintonbolde på www.billige-fjerbolde.dk

Fra Albertslund
Tilmeldt 16. Feb 10
Indlæg ialt: 172
Fra  Partner Call Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har da også prøvet at starte det op længe, men der er mange ting man skal have styr på inden man springer ud i det.

Vi har fået opkøbt headsets, jeg skal finde ud af CVR nummer, jeg skal finde ud af permissions til private kunder og jeg skal have kontrakten på plads med samarbejdspartneren, som vi skal sælge produkterne for.

Jeg er i fuld gang, men jeg vil ikke risikere at det går galt fordi at jeg ikke har tjekket det godt nok igennem :-)

Fra Albertslund
Tilmeldt 16. Feb 10
Indlæg ialt: 172
Fra  Partner Call Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

I det her tilfælde handler det om abonnementer indenfor mobiltelefoni :-)

Hvis jeg ringer op og nævner at de har været med i undersøgelsen og de siger ja, hvor de derefter køber produktet, ville det så være lovligt?

Jeg ville ikke køre videre på opkaldet hvis personen blev sur og benægter alt om kendskab til hvorfor jeg ringer. Hvis man gør det på den måde og salget går igennem og abonnementet køre, så burde der ikke være noget problem vel?

Tilmeldt 24. Oct 11
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael_N:
Du må godt ringe private uopfordret når det handler om avissalg og forikringer.

Ja det er rigtigt michael :) 


Der er rigtig mange ting man ikke må ringe med, så det er også meget vigtigt at i får styr på det ! ( til trådstarter )

Ang. dit andet spørgsmål, så vil jeg gøre alt for at finde en troværdig leverandør, så i er sikre på få jeres penge.

I kunne evt. kigge lidt på nogle af de andre callcenter og se hvad de gør - eller når i begge har arbejdet i et call center kunne i jo spørge dem ?

Oliver
OP Road 

Spar penge på dine badmintonbolde på www.billige-fjerbolde.dk

Tilmeldt 24. Oct 11
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jannick Joel:
ville det så være lovligt?

Når det kommer til lovgivning, så skal du være 100 % sikker. Kan kun anbefale at du får en jurist til at hjælpe jer lidt på vej.

Inde på startvaekst.dk kan man spørge nogle eksperter inden for forskellige områder. kan være de kan hjælpe

Oliver
OP Road 

Spar penge på dine badmintonbolde på www.billige-fjerbolde.dk

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)