Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Håndtering af online betalinger mellem brugere

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 6. Feb 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Amino brugere

Jeg har en hjemmeside med et koncept, som involverer en overførsel af penge mellem 2 brugere.

Hvis vi antager vi har 2 brugere, - Bruger 1 og Bruger 2 - så går overførselsdelen mere specifikt ud på, at Bruger 1 skal betale et beløb til Bruger 2 efter, at Bruger 2 har gjort noget for ham. Bruger 1 vil så vælge at betale og bliver omdirigeret til en betalings side, hvor han indtaster sine kreditoplysninger (eller noget andet?). Efter han har indtastet sine oplysninger og klikker på OK, vil beløbet blive overført til Bruger 2's konto.

Med hensyn til, at hjemmesiden skal kunne tage imod bruger fra hele verdene, og at det skal være billigt, simpelt og hurtigst muligt at få sat op, hvilken betalingsform tror i så bedst passer til ovenstående process?

Og vil det kræve nogle f.eks. godkendelse e.lign. at gøre dettte?

Jeg ved godt, at det hele kan virke meget basalt, men det er desværre første gang, jeg har at gøre med dådan noget.

Mange tak for jeres expertise :)

Tilmeldt 6. Feb 12
Skrevet kl. 19:48

Ups dårlig overskrift :P

Tilmeldt 6. Feb 12
Skrevet kl. 19:13

Anyone?

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 19:21

Lidt i stil med Paypal?

For at kunne svare på om der kræves godkendelser osv. kræver det at vi ved mere teknisk opsæt der skal bruges. Skal du / i  selv gemme kort oplysninger eller skal i bare formidle et side med betalings gateway og i så sender til slutkunden? Lidt mere info.

Fra Oslo
Tilmeldt 20. Jan 12
Indlæg ialt: 91
Skrevet kl. 19:50

Hejsa,

Det koncept kunne godt blive stort! Men som du beskriver det i den nuværende form minder det mest af alt bare om PayPal.

Hvad nu hvis man udviklede det lidt..

Det der sædvanligvis er det store problem i disse handler er bevisførelsen! Hvad er blevet aftalt og hvad er ikke? Hvis nu alt kommunikation mellem køber og sælger foregik på en mailservice fra din side, så ville alt bevismateriale være gemt. Når kontrahenterne tilmelder sig, skal de naturligvis godkende vilkårene, og altså også at mailkorrespondancen kan blive offentliggjort i tilfælde af en senere tvist.

Lad os nu sige at vi her på Amino aftalte at X skulle bygge en hjemmeside for mig. Så ville vi gå til din side, oprette os som brugere og begge godkende en skriftlig aftale.

Jeg ville så inden X påbegynder arbejdet, skulle indbetale det aftale beløb til din side, hvorefter X påbegynder arbejdet. Den løbende kontakt samt deling af filer skulle så ske på din side.

Når X er færdig med arbejdet og jeg har godkendt resultatet trykker jeg på en "godkend" knap, hvorefter X modtager sin betaling. Du skal jo selvfølgelig tjene en lille procentdel af beløbet der bliver aftalt. Det kunne eventuelt deles mellem sælger og køber, så du tillægger f.eks 1% på købers beløb, og fratrækker 1% på udbetalingen til sælger.

Sådan en service mangler vi her i Danmark!

Hilsen Gina

Akitao Artikel Database - Gratis reklame til din virksomhed!

Tilmeldt 6. Feb 12
Skrevet kl. 23:26

Kim Vinberg:

Lidt i stil med Paypal?

For at kunne svare på om der kræves godkendelser osv. kræver det at vi ved mere teknisk opsæt der skal bruges. Skal du / i  selv gemme kort oplysninger eller skal i bare formidle et side med betalings gateway og i så sender til slutkunden? Lidt mere info.

Nej, vi skal ikke gemme brugernes kortoplysninger, men bare omdirigere dem til en side (betalings gateway?), hvor de kan indtaste deres kortoplysninger og klikke på en knap, hvorefter der vil blive overført penge fra dem til en anden brugers konto.

Hvad tror i vil være den bedste løsning på dette?

akitao.dk:

Hejsa,

Det koncept kunne godt blive stort! Men som du beskriver det i den nuværende form minder det mest af alt bare om PayPal.

Hvad nu hvis man udviklede det lidt..

Det der sædvanligvis er det store problem i disse handler er bevisførelsen! Hvad er blevet aftalt og hvad er ikke? Hvis nu alt kommunikation mellem køber og sælger foregik på en mailservice fra din side, så ville alt bevismateriale være gemt. Når kontrahenterne tilmelder sig, skal de naturligvis godkende vilkårene, og altså også at mailkorrespondancen kan blive offentliggjort i tilfælde af en senere tvist.

Lad os nu sige at vi her på Amino aftalte at X skulle bygge en hjemmeside for mig. Så ville vi gå til din side, oprette os som brugere og begge godkende en skriftlig aftale.

Jeg ville så inden X påbegynder arbejdet, skulle indbetale det aftale beløb til din side, hvorefter X påbegynder arbejdet. Den løbende kontakt samt deling af filer skulle så ske på din side.

Når X er færdig med arbejdet og jeg har godkendt resultatet trykker jeg på en "godkend" knap, hvorefter X modtager sin betaling. Du skal jo selvfølgelig tjene en lille procentdel af beløbet der bliver aftalt. Det kunne eventuelt deles mellem sælger og køber, så du tillægger f.eks 1% på købers beløb, og fratrækker 1% på udbetalingen til sælger.

Sådan en service mangler vi her i Danmark!

Hilsen Gina

Mange tak for det lange svar Gina men jeg tror, at du har misforstået noget...

Betalingsdelen er ikke, hvad hjemmesiden bygger på, men derimod bare en... betalingsdel :)

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 23:58

Når Gina har misforstået det, så må jeg indrømme at jeg også har...

Regnede da med det var andet end bare at sende folk over på en anden side med gateway - så kan ikke helt se det smarte i den her ide. Når man kan bruge paypal :/

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 00:06
utmasx3004:

Betalingsdelen er ikke, hvad hjemmesiden bygger på, men derimod bare en... betalingsdel :)

Det ser ud til at vi er flere der misforstår, hvis det ikke er betalingsdelen der "er firma" hvad er det så du spørger om. Indtil videre kan jeg ikke se hvad der er firmaet....
Fra Nørresundby
Tilmeldt 28. Oct 09
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 00:26

Martin Slot:
utmasx3004:

Det ser ud til at vi er flere der misforstår, hvis det ikke er betalingsdelen der "er firma" hvad er det så du spørger om. Indtil videre kan jeg ikke se hvad der er firmaet....

@Martin  -   Jeg tror nu bare at selve firmaet er handlen mellem "Bruger 1" & "bruger 2", overskriften må være en fejl idet han jo kun efterspørger en betalingsløsning!

Så for mig at se, er det jo bare ganske almindelig internethandel vi snakker om, bare han vil have det skal være internationalt :-)

Ret mig endelig hvis jeg er helt galt på den ;-)

Med Venlig Hilsen 
Dennis Andersen 

Fra Nørresundby
Tilmeldt 28. Oct 09
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 00:31

Forstået på den måde at "bruger 2" jo er ham selv, eller hans firma!!

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)