Hej, Jeg har et plan at starte webhosting firma i min lejlighed :) Hvis jeg har lad os sige 0 kroner (worst case scenario) i omsaetning, hvad skal man ellers betale til SKAT eller til andre? Jeg ved det ikke hvordan fungerer det med betalinger til pension, og sygesikring ( er udlaending). Tusind tak! Mvh. |
dds:Hvis jeg har lad os sige 0 kroner (worst case scenario) i omsaetning, hvad skal man ellers betale til SKAT
Du skal kun betale skat, hvis du har et overskud af din virksomhed, dvs.:
Omsætning - Omkostninger = Overskud eller underskud
Når du driver en virksomhed som enkeltmandsvirksomhed, så bør du tilrette din forskudsopgørelse således at den angiver hvormeget du forventer at få i overskud eller underskud i dette år. Det kan du selv gøre ved at logge ind på Skats hjemmeside som borger. Hvis du indtaster et overskud, vil du få tilsendt op til 10 girokort til betaling af B-skat.
dds:hvordan fungerer det med betalinger til pension, og sygesikring
Når du driver en enkeltmandsvirksomhed så er der ingen tvungen indbetaling til pension m.m. som der ofte er for en lønmodtager.
Skat afholder en række gratis introduktionsaftener for iværksættere, som jeg tror du med fordel vil kunne deltage i. Der tror jeg, at du vil få besvaret en lang række af din spørgsmål.