Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

GVC Media ? nogle som har erfaring med dem ?

Side 2 ud af 4 (38 indlæg)
Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er blevet lidt i tvivl om hvad der egentlig menes med doorway sider...
I Mikkel Demib''s "søgeoptimering"''s bog beskriver han det som sider der har al den rigtige tekst og henviser til forsiden..
Og mindes også, at Thorborg bruger det på spamfighter..

Det er vel tilladt... for jeg er i gang med at lave en hjemmeside for en virksomhed, der gerne vil ranke højt, og jeg har fundet nogle søgeord bruges og ikke rigtig er udnyttet af andre firmaer... og jeg regnede med at lave et par sider, der var optimeret efter de søgeord og så henvise til forsiden bagefter... for firmaet vil gerne have en fhv. ren hjemmeside uden alt for meget tekst...

Er det noget søgemaskinerne ikke accepterer... eller skal jeg bare lave et sitemap, hvor de står på og så er det i orden?

mvh Brian Brandt

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:57
Min gamle bog er efterhånden meget gammel, så det er ikke alting der er lige præcist i forhold til i dag :)

Generelt set siger søgemaskinerne samstemmende, at hvis du laver sider til dem, frem for brugerne, så vil de ikke have det med. Det kalder de søgemaskinespam. Det kan man som sagt mene om hvad man vil, men det er nu engang deres officielle holding.

Doorway sider er lavet udelukkende for søgemaskinerne - for at ranke højt på bestemte ord. Siderne er typisk ikke særligt pæne, og fyldt med en masse forvrøvlede og lettere krampagtige gentagelser. Ofte uden særlig fokus på læsevenlighed. Men det er også lige meget, for normalt redirectes brugere der kommer på besøg til en anden side - nogle gange forsiden, og andre gange mere præcise undersider.
Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 07:52
men siden bliver en "statisk" html side, og brugeren selv skal trykke videre til hjemmesiden, så kan der vel ikke være noget i vejen ?

Kan selvfølgelig også bare lave et diskret link "want to know more" på en underside af hjemmesiden, og så vil den jo helt reelt tilhøre siden... skal nok undgå den forkrøblede tekst og gøre den læsevenlig, så homo sapiens kan læse den... :-)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 07:55
Det er ikke mig du skal overbevise, men Google. Jeg er ligeglad. Du må selv bestemme hvilken risikoprofil du ønsker at arbejde med, men det er dumt at være uærlig overfor sig selv :)
Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 08:08
he he.. uærlig overfor mig selv... har bare lidt svært ved at forstå hvorfor det skulle være forkert i google''s øjne.. selvfølgelig hvis den kun er lavet for søgemaskinen, så er det nok rigtigt nok.. men er det ikke også lidt det SEO går ud på, at man laver noget for at se godt ud i deres øjne... Min tanke omkring de ekstra sider, er "bare" sider med ekstra relevant indhold omkring emnet hjemmesiden omhandler... de skal bare ikke "fylde" på selve siden, da den gerne vil holdes lidt ren opstillingsmæssigt...

Men det kan da godt være vi er ude i sovesofaen, at man ikke kan få begge dele lige godt...

Tilmeldt 3. Sep 06
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 08:36
Hej

Virker den type sider virkelig (skabelon med søgeord + redirect), eller skal de kombineres med noget mere for at kunne klare sig på konkurrence tunge søgeord?

Min opfattelse  er at de oftest laves som et prisbilligt alternativ til noget mindre risikofyldt der kan tåle at ligge på brand domænet?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:19
Nu er SEO jo heller ikke tilladt ifølge Googles regler, da de tager afstand fra enhver handling der er foretaget for at fedte for søgemaskinerne og ikke brugerne :). Hvis det er en almindelig del af siden, uden redirect og som indgår i det almindelige design og navigation, lyder det altså ikke som cloaking du har gang i.... selvom det virkede til at være det du lagde op til fra starten :)

Cloaking kræver også noget linkbuilding for at få de nye sider optaget. Men som Mikkel siger så er det hul i hovedet at have den slags liggende på ens eget domæner - køb et webhotel til 10kr/mrd og et nyt domænenavn de kan undværende til en 50'er i stedet... og lad være til at linke til "den forbudte side" fra dit hoveddomæne, da du så fortæller Google at du både kender den og formegentlig selv har lavet den.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:26
> Nu er SEO jo heller ikke tilladt ifølge Googles regler, da de tager afstand fra enhver handling der er foretaget for at fedte for søgemaskinerne og ikke brugerne :).

Hvis man læser deres generelle retningslinier kan det godt tolkes sådan, men f.eks. Google specificerer helt tydeligt at du gerne må lave f.eks. META_tags og Robots.txt filer selvom dette alene er for søgemaskinernes skyld.

Det er det der gør det så besværligt - reglerne har altid undtagelser :)
- Det lidt ligesom med tysk gramatik

Tilmeldt 7. Nov 06
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 09:37
Hej igen,

som skrevet herover er jeg ejeren af www.makalay.dk

Og nu skriver i en del op linkbuilding! Jeg ville blot høre, om der er nogen herinde, som kunne være interesseret i at hjælpe mig med dette? Jeg er ikke helt inde i, hvad der er vigtigt osv. Men i kan jo evt. lige tjekke min side for SEO!

Håber i kan hjælpe mig!

Lasse Juhl

http://www.mywesc.dk

http://www.makalay.dk

WESC høretelefoner til Danmarks bedste priser!

Tilmeldt 29. Nov 06
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 12:17

Hej

Nu er det det med søgemaskineoptimering, at der findes mange varianter af produkter under denne kategori – hvad der er købt og hvad der er aftalt ligger jo typisk imellem leverandør og kunden, og her er det vigtigt at vide, hvad der er købt og hvad der er lovet.

For lige at definere nogle begreber er her lidt om de forskellige metoder.

Organisk optimering

Der arbejdes med f.eks. den såkaldte organiske optimering som indebærer optimering af websider på eget domæne, denne metode skal for så vidt gøre brug af metoder der ikke trigger søgemaskinerne og bliver anset som sider der er opsat som værende sider oprettet med kun det formål at få gode søgeresultater. Her kan typisk anvendes Informationssider uden redirect og med tekstmateriale i en god kvalitet, implementeret med de almindelige websider.

Cloaking - doorways

Der findes så trafikgenerende metoder – som udført korrekt, er eksterne websites bygget til at generere trafik og levere trafikken fra disse sites til ens eget websted, denne metode kaldes cloaking og kan udføres som enten javascript redirect ( en forholdsvis billig metode ) hvor rigtig mange kan være med til at fremstille disse sites og  IPcloaking / DNS cloaking, hvor det typisk kræver et væsentligt større indblik i hvordan søgemaskinerne arbejder samt have tilgang til ip databaser som ændrer sig mange gange om ugen  i perioder flere gange dagligt. Det er klart den sidste løsning er den bedste til denne form for optimering, men den udføres ikke af så mange virksomheder herhjemme og er derfor væsentlig dyrere, hvilket jo er forståeligt da den kræver et større stykke arbejde. Men der er ingen tvivl at denne metode er den bedste, hvis man har valgt denne strategi som fødekanal til trafik til sit website.

Når dette så er sagt skal man jo også være klar over, hvilken chancer man vil tage i dette her spil -  nogle virksomheder er så trafik liderlige at de for enhver pris vil distancere sig fra konkurrenterne og er villige til at løbe disse risici andre ønsker en mere sikker metode og på en mere sikker grund, hvor andre måske vælger flere løsningsmodeller til deres markedsføring f.eks. kombinationer af ovennævnte. Fælles for alle er dog de gerne vil placeres bedre end deres konkurrenter.

Derfor er det altid svært at kalde andres optimerings metoder for fusk og ”mine” korrekte, det afhænger i virkelighedens verden af, hvad der er købt og hvad der er aftalt imellem leverandøren og producenten af løsningerne, et fora som amino kunne jo dybest set skabe en nem vej for søgemaskinernes ansatte redaktører til at finde ekskluderings kandidater uden at røre en finger og inkassere deres honorar for deres arbejde, når alle mulige eksperter viser og gennemgår de forskellige løsninger i praksis af deres konkurrenter i branchen, vel vidende, at der på mange af de sites der ligger næsten altid forefindes en eller anden form for manipulation,

Wececureit René
Side 2 ud af 4 (38 indlæg)