|
|
Getmore.dk
Med Venlig Hilsen
Micky Thygesen
|
Jeg havde lidt et lign. problem med ham , i slutningen af 2005 lavede jeg en aftale med ham om at prøve hans service, så aftalen var at vi satte en gratis server op hos ham hvor vi betale trafiken. Så ville vi kunne evaluere hans service og ikke mindst liniens kvalitet. Men efter vi havde stået der i halvanden månede og ikke hørt fra ham forsøgte vi at få fat i dem. Men det var ikke muligt, hverken det ene eller det andet nummer jeg havde på dem virkede, jeg forsøgte også deres nødnummer (70 265 112 mener jeg...) og der kunne jeg gentagende gange ikke få fat i nogen. Mit problem var her lidt at hvis nu der gik noget galt med maskinen eller med linien var der ingen at ringe til, og det er bare ikke en acceptabel løsning for mig. I samme periode trådte jeg ud af mit tidligere selvskab (MetaSecurity Aps) og etablerede mit eget nuværende selvskab, etablerede hosting et andet sted herhjemme i Jylland, overtog mit tidligere selvskabs kunder (men ikke nogen af deres leverandør aftaler..). Så gik der en måned mere så fik jeg en kæmpe regning fra VIP Group, jeg skrev tilbage til ham og sagde blandt andet: 1) Jeg havde ingen aftale med dem, den aftale han henviste til var indgået mellem ham og MetaSecurity Aps 2) Indholdet af aftalen lød på en prøveperiode og dermed ikke automatisk indgåelse af permanent aftale. 3) Jeg var på ingen måde tilfreds med hans service så selv om jeg nu havde været berettiget til at indgå aftalen(hvilket jeg ikke var) ville jeg aldrig have indgået en aftale med et firma der er så useriøse at slukke deres telefoner incl. nødtelefonen i to uger. Either way... jeg blev ignoreret og fik en stak rykkere og regninger. Det endte med at hans advokat ringede til mig og truede med bål og brand, jeg forklarede advokaten ( som sjovt nok var til at snakke med i modsætning til Ronni som hidsede sig op i telefonen de få gange det lykkedes mig at tale med ham ) at de absolut intet havde at komme efter, hverken mig som person eller mig som adm. direktør for det gamle aps havde på noget tidspunkt indgået en bindende aftale ej heller accepteret nogen som helst handelsvilkår fra deres side. Jeg havde endda på et tidligere tidspunkt tilbudt personligt at betale ham 1000kr mod at få den gamle server (som Aps''et havde afskrevet for længe siden) og for at få ham til at forsvinde og holde op med at genere mig. Men nu endte det med at han brugte penge på advokat, og sendte mig en halv regnskov over 8 måneder og det eneste han fik ud af det var en lang næse og en gammel ubrugelig rackserver (800mhz IBM xSeries) som egentlig kun er hans fordi ingen andre gør krav på den. Så jeg støtter helt op om Noels advarsel om at holde sig langt væk fra dem, mage til mere useriøst firma har jeg stjældent set. |
|
MCSolutions: Det lyder desværre til at være Ronni's forretningsmetoder. Jeg har været i "kamp" med ham i et del år efterhånden, jeg startede med et webhotel hos FairHost.dk som nogle bekendte havde startede, de blev så pludselig opkøbt af Ronni/VipGroup og så begyndte problemerne.... For det første fungerede hverken domæner eller webhotel, det ene webhotel var ret kritisk da min far som jeg havde sat et site op for, skulle i TV med hans virksomhed (Så holder det ikke at hverken webhotel eller domæne er "aktivt". Jeg snakkede med ham utallige gange, men han lovede bare guld & grønne skove uden at gøre det fjerneste ved problemerne. Jeg endte med at opsige begge webhoteller, men modtog aldrig svar på mine henvendelser, kun flere fakturaer, rykkere og trusler om inkasso... Her for kort tid siden fik jeg så endnu en regning på knap 2000,- og besluttede mig for at se hvad en blog & google's adwords kunne gøre ved "vipgroup" navnet, og efter bloggen havde været aktiv i en uges tid fik jeg en fin mail fra Ronni hvor han beklager de 2 års svartid, og at alle mine fakturaer mv. er krediteret :) |
|
Til Micky, Vedr. definitionen af b2b og privat køb. Har du angivet din firmaadresse i faktureringsadressefeltet betragtes din faktura som værende tilknyttet dit firma, og købet er således et "firmakøb" og ikke et forbrugerkøb. Du har ikke mulighed for at vælge specifik bestillingsform som f.eks. privat eller firma hos Getmore, derfor tages der i dit tilfælde udelukkende udgangspunkt i hvad du oprindeligt har angivet som faktureringsadresse i din bestilling. Har du eksempelvis angivet en C/O-adresse i faktureringdadressefeltet betragtes dit køb som privat. Spørgsmålet er så om du udelukkende har angivet din firmaadresse i faktureringsadressen eller om du har anført den som C/O-adresse. Har du udelukkende angivet din firmaadresse og mener du at dit køb ikke er beregnet til din virksomhed, skal du dokumentere at der er tale om privat køb overfor Getmore, og en sådan dokumentation skal du selv dække evt. omkostninger ved. En tilføjelse rettet mod Mikkel Christensen... Handler du som firmakunde og er dit køb ikke et forbrugerkøb, har du selvfølgelig ikke de samme rettigheder som hvis du handler privat. Står der eksempelvis i en given købsaftale at der kun er 1 års reklamationsret ved b2b-køb, så har du ikke de 2 års reklamationsret som automatisk tilkommer private forbrugere. Du kan selvfølgelig ikke efter et køb kræve at få en service som rækker ud over købsaftalen.
|
|
Getmore er nu ellers ganske fornuftige de har bare et elendigt lagersystem. Jeg har prøvet og vente en uge ekstra på en skærm. Derudover så skal man altså tydeligt registrer sig som enten erhverv eller privatperson på getmore, så hvis de tilbyder dig erhvervsvilkår er det nok fordi du har registreret dig som erhverv. |
Bliv gratis medlem