Jeg har haft et enkeltmandsfirma et stykke tid og overvejer at hyre en revisor til regelmæssig bogføring og revision af årsregnskaber. En revisor er ikke påkrævet til regnskabsklasse A, men hvis der skal laves en revisonspåtegning eller en erklæring om review på regnskabet, skal han være en godkendt/registreret revisor, eller kan det være en alm. (selvudnævnt) revisor? Jeg har læst lovbesemmelserne, men er stadig i tvivl ...
Hvis det er tilfældet, hvordan kan man dokumentere (fx overfor banken eller SKAT) at det er den alm. revisor der har udarbejdet ens årsregnskab og ikke en selv?
Hvis det er tilfældet, hvordan kan man dokumentere (fx overfor banken eller SKAT) at det er den alm. revisor der har udarbejdet ens årsregnskab og ikke en selv?
God pointe.
Men igen er det vel heller ikke nødvendigt, idet en erklæring fra denne person (ikke godkendt) vil være en erklæring uden sikkerhed, og dermed kunne den netop være udarbejdet af indehaveren selv.