Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Normal takt og tone - eller er jeg bare gammeldags?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Feb 07
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Min kæreste og jeg er ved at sælge vores webshopsAmino virksomhedsbørs, hvilket kan anbefales, hvis andre er i samme situation som os og ønsker at afholde deres virksomheder. Men det der overrasker mig meget er, at folk hverken skriver hej eller lignende i start og afslutter heller ikke med en venlig hilsen den og den (eller lignende). Måske er det bare mig, som er gammeldags - må også indrømme, at jeg nærmer mig de 31 år, men når man får en mail fra en person, synes jeg, at det mindste man kunne gøre er, lige at skrive venlig hilsen Bent Bentsen eller lignende.
 

Jeg synes ikke selv, at det er særlige seriøst at kommunikere med "Smukke Sally" og "Lillehund". Men er det bare mig, som er blevet for gammel eller mangler vi god kutyme i vores kommunikation med hinanden?

 

Venlig hilsen

 

Louise Berg :-)

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Selvfølgelig skal der være en høflig indledning og en formel afslutning, alt andet virker da ikke seriøst. Grunden til at mange måske ikke skriver det, er at de kan holde sig lidt "anonyme" bag et hvilken som helst brugernavn. Men vær da selv kritisk, og find ud af hvem du skriver med - det kunne jo i princippet bare være en af jeres konkurrenter som er en tand for nysgerrig.

// Jesper Skov

 

Fra Frederiksberg C
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 245
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :
:)

Jeg synes hej og des lige bør indgå i første e-mail i en samtale - derefter kan det undlades alt efter, hvor godt man kender modtageren.

www.nfdesign.dk

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg forstår dig godt, men servicen lægger ikke rigtig op til høflighedsfraser. Begge parter ønsker højst sandsynligt at være anonyme i starten og derfor kan man ikke rigtig skrive kære xxx da man ikke aner hvem man skriver til.
Jeg har selv svaret på et par stykker og jeg har faktisk selv blot skrevet:



Jeg har brug for lidt flere oplysninger:


Antal besøg på siden.
Omsætning

Tak for det.


Jeg kan godt se at det er lidt kort for hovedet, men jeg syntes egentlig ikke at man sidder med følelsen af at man sender en mail, men mere bare udbeder sig lidt info.

Men det er en sjov debat og du har sikkert ret.

Dbh Martin



Side 1 ud af 1 (4 indlæg)