Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

product placement

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 27. Aug 06
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Vil gerne lige komme med mit svar på Product Placement.

Rent lovgivningsmæssigt, er ikke direkte forbudt at benytte sig af produkt placement i Danmark - Det er dog FORBUDT at vise det i dansk tv. Men da det er meget svært at bevise om det lige er product placement i en given situation, ikke at man ikke kan se det, da det nogen gange er for tydeligt, men med mindre man har et stykke papir, hvor det direkte står af film xx har modtaget 50.000 for at vise Nokias xx model i 5 sekunder kan der ikke bevises eller dømmes. Dog kan der løftes pegefingre.

Man kan jo også sige at hvad var film uden product placement?????

Man skulle jo så skabe fiktive mærker. Fiktive biler, forretninger, tøj, madprodukter osv. osv. Derved ved mister filmen sin evne til at afspejle virkeligheden og et realistisk miljø.

I mange lande at det direkte forbudt at modtage penge for produkt placement. I stedet vælger man at give hinanden ydelser i form af markedsføring. F,eks. "hvis du medtager vores vandflaske i din film, vil vi til gengæld markedsføre filmen på vores vandflaskes etiketter i 4 uger før premieren... Et meget godt alternativ hvor man gør brug af hinandes markeder og målgrupper :-)

Tilmeldt 23. Feb 07
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har læst om et dansk firma der skaber kontakt mellem Brands og Filmfolk vedr. Product Placement.

Jeg har set om jeg kunne finde navnet til dig i mine arkiver, men ved ikke lige hvad jeg gemte artiklen under.

Hvis du ikke kan finde firmaet ved at søge på Google så prøv at kontakt Ehvervsbladet, jeg er sikke på at det var der jeg læste en artikkel sidste år.

Men som sagt der min et firma der har aftaler med nogle der vil have deres mærker/produkter med i div. film.

Rasmus

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)