Jeg overvejer meget kraftigt at købe et stærkt firmanavn på verdensplan, for det findes ikke og heller ikke ude i den globale verden, så måske burde man gøre det, fordi jeg får jævnligt mange idéer, og nu er jeg begyndt at skrive dem ned. De idéer er ikke alle noget omhandlende min grafiske virksomhed.
Hvis nogle kunne være friske på at starte firma op sammen med en markedsføringsbaggrund, og som tidligere har erfaring med opstart af et firma med ansatte, så er jeg frisk på idéen.
Jeg har nemlig nu 11 gode idéer til opfindelser, der ikke findes, men jeg er ikke selv mindet for at realisere dem helt ud i livet, for det har jeg slet ikke erfaring til. Med de rette kompetente mennesker i projektet, så kan det jo blive realiseret.
Det kræver kompetente mennesker inden for markedsføring/udvikling: En dygtig adm. direktør, nogle dygtige udviklere/programmører, industridesignere, grafikere (jeg påtager mig selv rollen bl.a.), sælgere, projektleder, kontorfolk og bogholder. Jeg kunne virkelig godt tænke mig at starte sådan et firma op men blot være grafiker og udvikler (dvs. den innovative del i en kreativ udviklingsafdeling) samt en lille andel som partner i firmaet. Idéerne er både som apps til smartphones, fysiske ting og andre idéer til bl.a. et avanceret globalt web-site, som ikke findes. Jeg har blot ikke de rette kompetencer til at starte det op, men jeg har idéerne til ting, man kan tjene gode penge på både i Danmark men også globalt.
Det er behov, jeg selv og andre har, der kan sammenlignes lidt med, da iPhone blev opfundet, at det er et ukendt behov som en løsning på et problem. Det kunne være lidt sjovt at få det effektiviseret. Det kræver blot kapital, og det er jo dyrt sådan noget. Det kunne da være skønt at få realiseret sine drømme med en tænke-tank-virksomhed, men det kræver jo også at være 100% risikovillig, og det er svært at være så risikovillig med beløb i den størrelsesorden, når man aldrig har prøvet det før. Det er da noget, jeg har tænkt en del på her på det seneste, men jeg har ikke lyst til at være adm. direktør men blot være kreativ som hidtil plus sidde i udviklingsafdelingen. Jeg har da en plan for at nå noget af vejen, meeeeen ligefrem at det skal komme op i den størrelsesorden, ved jeg ikke, om jeg nogensinde vil turde alene, da det er en lang sej vej, selvom det kunne være sjovt, så det vil rart med sparring og gerne, hvis nogle kunne tænke sig at alliere sig om sådan et projekt. Selvom jeg er selvstændig som grafiker, så er det jo noget andet ligefrem at ha' ansatte, for man skal jo sætte sig ind i funktionærloven bl.a., og den mundfuld ved jeg ikke, om jeg har kaliber til, men det vil være rart at finde nogle super kompetente mennesker til hhv. adm. direktør, udviklere, industridesignere, sælgere, konsulenter, projektleder, grafikere, web-designere, kontorfolk, bogholder med forskellige kompetente baggrunde. Jeg har selv taget en entrepreneurshipuddannelse, netværket en del, og deltaget i diverse relevante workshops ifm. iværksætteri, plus jeg har 15 års erhv.erfaring som grafiker, så selvom jeg ikke selv har en akademisk baggrund, så er jeg en af de typer, som får mange idéer ret jævnligt. Det burde jeg måske få gjort mere ved i stedet for blot at skrive de ídéer ned. Det kræver virkelig is i maven at være så risikovillig at tage springet 100%, men jeg er da kommet målet meget nærmere end for blot et halvt år siden nemlig ved, at jeg er villig til at satse, hvis jeg kan finde nogle, der vil realisere dette sammen med mig.
De bedste hilsner fra
Birita á Heygum CREATIVE STUDIO www.creative-studio.dk
|