<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<?xml-stylesheet type="text/xsl" href="https://www.amino.dk:443/utility/FeedStylesheets/rss.xsl" media="screen"?><rss version="2.0" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/" xmlns:slash="http://purl.org/rss/1.0/modules/slash/" xmlns:wfw="http://wellformedweb.org/CommentAPI/"><channel><title>Opfindelser, patent &amp; intellektuelle rettigheder (IP)</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/2223.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><description>&lt;p&gt;Her kan du få hjælp med at komme gennem patentjunglen, så din opfindelse bliver beskyttet. Vi diskuterer, hvad der skal til for oprette et patent og alt det praktiske papirarbejde. Vi kigger også på gyldighed af patenter – altså hvor lang de rækker og på hvilke markeder. Meget aktuelt er softwarepatenter, og de bliver ofte diskuteret af vores brugere.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jævnligt dukker andre spørgsmål om intellektuelle rettigheder (Intellectual Property, IP) op, og hvordan man bør forholde sig i sager, hvor ens ophavsret eller patent er blevet krænket. Du kan også være heldig at finde en rigtig god idé herinde, som andre af eller anden grund ikke selv ønsker at gå videre med.&lt;/p&gt;</description><dc:language>da</dc:language><generator>CommunityServer 2008.5 SP2 (Debug Build: 40407.4157)</generator><item><title>Kompetente mennesker til en tænke-tank-virksomhed</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1026867.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Thu, 09 Feb 2012 19:47:52 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:1026867</guid><dc:creator>Birita á Heygum</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/1026867.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=2223&amp;PostID=1026867&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;h6 class="uiStreamMessage"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span class="messageBody"&gt;&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/h6&gt;
&lt;h6 class="uiStreamMessage"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span class="messageBody"&gt;&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/h6&gt;
&lt;h6 class="uiStreamMessage"&gt;&lt;span class="messageBody"&gt;Jeg overvejer meget kraftigt &lt;span class="messageBody"&gt;at k&amp;oslash;be et st&amp;aelig;rkt firmanavn p&amp;aring; verdensplan, for det findes ikke og heller ikke ude i den globale verden, s&amp;aring; m&amp;aring;ske burde man g&amp;oslash;re det, fordi jeg f&amp;aring;r j&amp;aelig;vnligt mange id&amp;eacute;er, og nu er jeg begyndt at skrive dem ned. De id&amp;eacute;er er ikke alle noget omhandlende min grafiske virksomhed. &lt;br /&gt;&lt;br class="messageBody" /&gt;Hvis nogle kunne v&amp;aelig;re friske p&amp;aring; at starte firma op sammen med en markedsf&amp;oslash;ringsbaggrund, og som tidligere har erfaring med opstart af et firma med ansatte, s&amp;aring; er jeg frisk p&amp;aring; id&amp;eacute;en. &lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Jeg har nemlig nu 11 gode id&amp;eacute;er til opfindelser, der ikke findes, men jeg &lt;span class="text_exposed_show"&gt;er ikke selv mindet for at realisere dem helt ud i livet, for det har jeg slet ikke erfaring til. Med de rette kompetente mennesker i projektet, s&amp;aring; kan det jo blive realiseret.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;&lt;span style="text-decoration:underline;"&gt;Det kr&amp;aelig;ver kompetente mennesker inden for markedsf&amp;oslash;ring/udvikling&lt;/span&gt;:&lt;br /&gt;En dygtig adm. direkt&amp;oslash;r, nogle dygtige udviklere/programm&amp;oslash;rer, industridesignere, grafikere (jeg p&amp;aring;tager mig selv rollen bl.a.), s&amp;aelig;lgere, projektleder, kontorfolk og bogholder. Jeg kunne virkelig godt t&amp;aelig;nke mig at starte s&amp;aring;dan et firma op men blot v&amp;aelig;re grafiker og udvikler (dvs. den innovative del i en kreativ udviklingsafdeling) samt en lille andel som partner i firmaet. Id&amp;eacute;erne er b&amp;aring;de som apps til smartphones, fysiske ting og andre id&amp;eacute;er til bl.a. et avanceret globalt web-site, som ikke findes. Jeg har blot ikke de rette kompetencer til at starte det op, men jeg har id&amp;eacute;erne til ting, man kan tjene gode penge p&amp;aring; b&amp;aring;de i Danmark men ogs&amp;aring; globalt. &lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Det er behov, jeg selv og andre har, der kan sammenlignes lidt med, da iPhone blev opfundet, at det er et ukendt behov som en l&amp;oslash;sning p&amp;aring; et problem. Det kunne v&amp;aelig;re lidt sjovt at f&amp;aring; det effektiviseret. Det kr&amp;aelig;ver blot kapital, og det er jo dyrt s&amp;aring;dan noget. Det kunne da v&amp;aelig;re sk&amp;oslash;nt at f&amp;aring; realiseret sine dr&amp;oslash;mme med en t&amp;aelig;nke-tank-virksomhed, men det kr&amp;aelig;ver jo ogs&amp;aring; at v&amp;aelig;re 100% risikovillig, og det er sv&amp;aelig;rt at v&amp;aelig;re s&amp;aring; risikovillig med bel&amp;oslash;b i den st&amp;oslash;rrelsesorden, n&amp;aring;r man aldrig har pr&amp;oslash;vet det f&amp;oslash;r. Det er da noget, jeg har t&amp;aelig;nkt en del p&amp;aring; her p&amp;aring; det seneste, men jeg har ikke lyst til at v&amp;aelig;re adm. direkt&amp;oslash;r men blot v&amp;aelig;re kreativ som hidtil plus sidde i udviklingsafdelingen. Jeg har da en plan for at n&amp;aring; noget af vejen, meeeeen ligefrem at det skal komme op i den st&amp;oslash;rrelsesorden, ved jeg ikke, om jeg nogensinde vil turde alene, da det er en lang sej vej, selvom det kunne v&amp;aelig;re sjovt, s&amp;aring; det vil rart med sparring og gerne, hvis nogle kunne t&amp;aelig;nke sig at alliere sig om s&amp;aring;dan et projekt. Selvom jeg er selvst&amp;aelig;ndig som grafiker, s&amp;aring; er det jo noget andet ligefrem at ha&amp;#39; ansatte, for man skal jo s&amp;aelig;tte sig ind i funktion&amp;aelig;rloven bl.a., og den mundfuld ved jeg ikke, om jeg har kaliber til, men det vil v&amp;aelig;re rart at finde nogle super kompetente mennesker til hhv. adm. direkt&amp;oslash;r, udviklere, industridesignere, s&amp;aelig;lgere, konsulenter, projektleder, grafikere, web-designere, kontorfolk, bogholder med forskellige kompetente baggrunde. Jeg har selv taget en entrepreneurshipuddannelse, netv&amp;aelig;rket en del, og deltaget i diverse relevante workshops ifm. iv&amp;aelig;rks&amp;aelig;tteri, plus jeg har 15 &amp;aring;rs erhv.erfaring som grafiker, s&amp;aring; selvom jeg ikke selv har en akademisk baggrund, s&amp;aring; er jeg en af de typer, som f&amp;aring;r mange id&amp;eacute;er ret j&amp;aelig;vnligt. Det burde jeg m&amp;aring;ske f&amp;aring; gjort mere ved i stedet for blot at skrive de &amp;iacute;d&amp;eacute;er ned. Det kr&amp;aelig;ver virkelig is i maven at v&amp;aelig;re s&amp;aring; risikovillig at tage springet 100%, men jeg er da kommet m&amp;aring;let meget n&amp;aelig;rmere end for blot et halvt &amp;aring;r siden nemlig ved, at jeg er villig til at satse, hvis jeg kan finde nogle, der vil realisere dette sammen med mig.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;De bedste hilsner fra&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Birita &amp;aacute; Heygum&lt;br /&gt;CREATIVE STUDIO&lt;a target="_blank" title="CREATIVE STUDIO" href="http://k&amp;oslash;be%20firmanavnet%20Innovative%20Global%20Center%20p&amp;aring;%20verdensplan,%20for%20det%20findes%20ikke%20og%20heller%20ikke%20ude%20i%20den%20globale%20verden,%20s&amp;aring;%20m&amp;aring;ske%20burde%20man%20g&amp;oslash;re%20det.%20Hvis%20nogle%20kunne%20v&amp;aelig;re%20friske%20p&amp;aring;%20at%20starte%20firma%20op%20sammen%20med%20en%20markedsf&amp;oslash;ringsbaggrund%20og%20har%20startet%20et%20firma%20op%20med%20ansatte,%20s&amp;aring;%20er%20jeg%20frisk%20p&amp;aring;%20id&amp;eacute;en.%20Jeg%20har%20nemlig%20nu%2011%20gode%20id&amp;eacute;er%20til%20opfindelser,%20der%20ikke%20findes,%20men%20jeg%20er%20ikke%20selv%20mindet%20for%20at%20realisere%20dem%20helt%20ud%20i%20livet,%20for%20det%20har%20jeg%20slet%20ikke%20erfaring%20til.%20Det%20kr&amp;aelig;ver%20en%20dygtig%20adm.%20direkt&amp;oslash;r,%20nogle%20dygtige%20udviklere/programm&amp;oslash;rer,%20industridesignere,%20grafikere%20(jeg%20p&amp;aring;tager%20mig%20selv%20rollen%20bl.a.),%20s&amp;aelig;lgere,%20projektleder,%20kontorfolk,%20bogholder.%20Jeg%20kunne%20virkelig%20godt%20t&amp;aelig;nke%20mig%20at%20starte%20s&amp;aring;dan%20et%20firma%20op%20men%20blot%20v&amp;aelig;re%20grafiker%20og%20udvikler%20(dvs.%20den%20innovative%20del%20i%20en%20kreativ%20udviklingsafdeling)%20samt%20en%20lille%20andel%20som%20partner%20i%20firmaet.%20Id&amp;eacute;erne%20er%20b&amp;aring;de%20som%20apps%20til%20smartphones,%20fysiske%20ting%20og%20andre%20id&amp;eacute;er%20til%20bl.a.%20et%20avanceret%20globalt%20web-site,%20som%20ikke%20findes.%20Jeg%20har%20blot%20ikke%20de%20rette%20kompetencer%20til%20at%20starte%20det%20op,%20men%20jeg%20har%20id&amp;eacute;erne%20til%20ting,%20man%20kan%20tjene%20gode%20penge%20p&amp;aring;%20b&amp;aring;de%20i%20Danmark%20men%20ogs&amp;aring;%20globalt.%20"&gt;&lt;br /&gt;www.creative-studio.dk&lt;/a&gt;&lt;br /&gt;&lt;/span&gt;&lt;/h6&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item></channel></rss>