Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Retsindkaldelse ang. selskabs tvangsopløsning - hvad gør man ?

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har også oplevet at fristen er blevet forlænget i retten, men lad nu være med at kalkulere med det. Det er ofte afhængigt af den man sidder overfor.

Hvis materialet er så klart som du tidligere gav udtryk for, så er det muligt at nå et færdigt regnskab indn 8 dage.

Tilmeldt 25. Oct 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar Mortensen. Jeg er klar over og indstillet på at det koster mere end hvis regnskabet var færdigt og afleveret i tide. Hvis revisoren (min egen eller en ekstern) kab bekræfte af have modtaget klargjort regnskabsmateriale, men ikke kan have det færdig til retsmødet - ved du om det kan give grundlag for en udsættelse ? På forhånd tak og mvh - Torben

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Igen afhængigt af den du sidder overfor, kan du muligvis få indflydelse på hvem der kommer til at bestyre selskabet. Dette under forudsætning af at selskabet er solvent.

Dtte er bare en meget dyr løsning.

Når selskabet først er taget under tvangsopløsning skal du ikke alene udarbejde årsregnskab, men også være ajour med bogføring helt frem til d.d.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Torben:

Tak for dit svar Mortensen. Jeg er klar over og indstillet på at det koster mere end hvis regnskabet var færdigt og afleveret i tide. Hvis revisoren (min egen eller en ekstern) kab bekræfte af have modtaget klargjort regnskabsmateriale, men ikke kan have det færdig til retsmødet - ved du om det kan give grundlag for en udsættelse ? På forhånd tak og mvh - Torben

Det bliver nok et lotterispil, idet såvel Erhvervsstyrelsen som skifteretten skal være enige i dette.

Alene det forhold, at du er endt i denne situation taler nok imod en udsættelse, men det kan være. Det vil dog ikke være min anbefaling.

Tonny

 

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Som tidligere skrevet, ja, men afhængigt af hvem du sidder overfor. Så ingen garanti.

Hvis dit materiale er klart, kan du helt sikkert finde en der kan lave dit regnskab

Tilmeldt 25. Oct 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar Tonny. Jeg hører hvad du og "i" siger, men forsøger at forholde mig til hvad konsekvensen vil være hvis regnskabsmaterialet er afleveret og under færdiggørelse men ikke færdigt i løbet af mindre end 1 uge. Det er muligt at det godt kan lade sig gøre, men jeg forsøger at forberede "i værste fald". Mange tak for input og svar / Torben

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Torben:

Tak for svar Tonny. Jeg hører hvad du og "i" siger, men forsøger at forholde mig til hvad konsekvensen vil være hvis regnskabsmaterialet er afleveret og under færdiggørelse men ikke færdigt i løbet af mindre end 1 uge. Det er muligt at det godt kan lade sig gøre, men jeg forsøger at forberede "i værste fald". Mange tak for input og svar / Torben

Yes

Held og lykke med "redningen"

Tonny

 

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Og vi prøver at give dig et råd med en væsentlig besparelse til følge, sørg for at få det regnskab færdigt før mødet :-)

Tilmeldt 25. Oct 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg takker mange gange. Jeg holder øje med mere input og skal nok lade endnu en tråd spinde når jeg kender resultatet næste uge. Endnu en gang tak og god torsdag til jer alle

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Torben:
Hvad lagde i det ene tilfælde til grund at skifteretten forlængede fristen ? Kan jeg få indflydelse på valg af kurator - hvis den ender der ?

Alene velvilje fra dommeren i skifteretten sammenholdt med revisors erklæring om at regnskabet var undervejs.

Indflydelse på hvem der bliver kurator. Næppe - det afhænger i første omgang af hvilken advokat der har "vagten" den dag.

Held og lykke med redningen. Hellere smide penge efter en revisor nu  ind at skulle betale for revisoren plus genoptagelse. Så jeg håber, at det lykkes for dig.

/Henrik

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)