Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Adresse, fradrag osv på SU - hvordan finder jeg en løsning?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Kalundborg
Tilmeldt 14. May 05
Indlæg ialt: 539
Fra  HosKejser Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg er i den heldige situation jeg skal studere i Esbjerg. Jeg bor i Kalundborg.

Jeg kan få lov at bo på skolehjem grundet jeg har over 5 kvarter fra bopæl.

Så mandag til fredag skal jeg bo på skolehjemmet og så skulle jeg gerne komme hjem i weekenderne.

Min situation er således;

Jeg har opsagt min lejlighed grundet den er for dyr når jeg også skal være derover.

Så rent adresse-mæssig, så skal jeg stadig finde en adresse "her" og reg. mig i Folkereg. for at få lov til at bo på skolehjemmet..

jeg ryger på ren SU og så SUlånet oveni.

jeg mener jeg får betalt rejsen fra skolehjemmet - så det er vel ikke helt galt.

Betaler 480 kr. pr. uge til skolehjemmet og der er så betalt for kost/logi i den pris.

Kan jeg få fingrene i det transport/logi godtgørelses fradrag når jeg nu "gør som jeg gør"?

Kan jeg rykke mit fradrag til det bedre på andre måder?

Jeg betaler pt. restskat over mit personfradrag - og har et månedlig personfradrag på godt 1100 kr. Så kunne være dejligt hvis jeg kunne få lidt mere fradrag på - og det kunne måske være det transport og kost "ting" som jeg engang selv brugte da jeg arbejdede i Forsvaret langt fra bopæl.

Så der er ikke mange penge at rumle med desværre - så måske der var nogle "skatte-kloge" mennesker herinde der kunne hjælpe mig til en lidt bedre hverdag?

hilsen herfra

Supply Chain blæksprutte

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

kejseren:
Kan jeg få fingrene i det transport/logi godtgørelses fradrag når jeg nu "gør som jeg gør"?

Der er intet at komme efter for skattefolket før du får noget indkomst fra et job. At være på SU berettiger ikke til hverken godtgørelse for transport eller logi.

/Henrik

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)