Hej Jeg startede en enkeltmandsvirksomhed i begyndelsen af 2011, og sidder og skal opgive årsopgørelse til SKAT. Da jeg arbejder freelance i virksomheden, udfylder jeg min indkomst (beløbet af alle fakturaer jeg har udstedt - ex moms) i rubrik 11 "Lønindkomst mv.". Er dette ikke korrekt? Dog er jeg i tvivl om, hvor jeg skal udfylde ting jeg kan trække fra i SKAT. Jeg har brugt omkring 11.000,- sidste år i forbindelse med min virksomhed. Dette har været køb af 1 stk. computer, og en server til mine kunder (jeg står som ejer - da jeg hoster alle mine kunder på serveren). I hvilken rubrik skal disse informationer udfyldes? På forhånd tak. |
Hej
nicolai91:Da jeg arbejder freelance i virksomheden, udfylder jeg min indkomst (beløbet af alle fakturaer jeg har udstedt - ex moms) i rubrik 11 "Lønindkomst mv.". Er dette ikke korrekt?
Nej.
nicolai91:I hvilken rubrik skal disse informationer udfyldes?
Du skal lave et selvstændigt regnskab med alle dine indtægter og udgifter, som så vil give et resultat, og det er dette beløb, som du skal indtaste i din selvangivelse i rubrikken "Overskud af selvstændig virksomhed".
Jeg mener, at det er sådan, at hvis du ikke umiddelbart kan se denne rubrik, så kan du vælge "Vis rubrikker" ud for Selvstændigt erhvervsdrivende.
Mvh.
Ole