Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lærere søges til job i Thailand.

Side 5 ud af 5 (42 indlæg)
Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik,

Det, som du skriver, er ikke helt korrekt, men heller ikke helt ukorrekt.

Da jeg flyttede til Thailand havde jeg ikke noget job, så jeg var lidt nødt til at spare. Min thailandske (eks) kone fik heller ikke lige job med det samme. Vi levede for 30.000 baht per måned. Vor lejlighed med to værelser kostede 4.000 baht og havde aircon, men vandvarmeren måtte vi selv købe (kostede 1.600 baht). Okay, et "hus" i Bangkok til 5.000 bliver vanskeligt, men det er faktisk muligt andre steder. Vi levede rimeligt med internationalt TV, Internet, hyppige restaurantbesøg, adgang til pool og vagter, om end uden for Bangkok, men ud til Sukhumvit.

Det er klart, hvis man er en familie med børn, skal have rejser til Danmark, forsikringer, pensionsopsparing og have mere end to værelser, så kommer man ikke langt for 30.000 i Bangkok.

Men er man en yngre og enlig person, som blot vil være i Thailand et par år, eller en ældre, som vil i gang, så kan man altså sagtens klare sig for 30.000, hvis man primært lever som i Danmark, hvilket vil sige, selv laver sin mad, tager bussen og i det hele taget gør, som man gjorde (hvis man ikke lige havde bil i Danmark). Det er dog klart, at man kommer til at leve mere eller mindre som på en SU i Danmark.

Det med løn og arbejdstilladelse hænger sådan samme, at man min. skal betale skat af 35.000. Der er ingen, som siger, at man skal have dem udbetalt.

Hilsen, Robert

Tilmeldt 2. Aug 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan se at dette indlæg er et par år gammelt. Men er det evt. en tilbagevendende begivenhed. At der søges lærere til Thailand? Og hvor kan man evt. søge mere information?

Side 5 ud af 5 (42 indlæg)