Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Den gode MLM/Network Marketing historie

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Har haft et par fornøjelige timer i selskab med en af de tunge networkere hvor vi bl.a. talte om synligheden af success´erne indenfor Network Marketing i Danmark. Det er jo som regel  - med ganske få undtagelser når det handler om Aloe Vera - de negative aspekter af vores branche der blev eksponeret i det offentlige forum.

Det er bliver jo efterhånden trættende i længden at høre historie baseret på de samme fordomme; det er på tide vi får alle de gode historier frem i lyset - får eksponeret alle de "små iværksættere" der lever af - og har spændende forretninger i - MLM branchen.

De gode historier som kan være en "eyeopener".

Journalister og andre informationssøgende henter også inspiration fra dette debatforum - så brug evt. et par minuter på at dele din historie eller kast dine ideer i spil til hvordan alle de elementer vi i branchen oplever, som grunden(e) til vi er her (og ikke alle mulige andre steder) kan blive eksponeret gennem gode historier i eks. presse, på tv eller i blade/magasiner.

Måske har der allerede været nogle "gode historier" helt lokalt - i lokaltv eller lokalavis regi som ikke er nået udover kommunegrænsen. Lets hear tem!

MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Kolding
Tilmeldt 17. May 07
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 20:21
Med "On -Off" 12 år i MLM har jeg hørt mange personlige historier.
De fleste gode, nogle dårlige, og enkelte, der fik mig til at krumme tæer i alvorlig grad.

Historierne er vigtige. Uden dem, intet salg og uden dem, intet netværk.

En fællesnævner for historierne er, at de er (Eller bør være) placeret det sted i kommunikationen, der gør dem mest virkningsfulde...For den personlige historie har mere end eet formål:

Den skal skabe sympatiske reaktioner hos modtageren i forhold til afsenderens

1.: Ærlighed
2.: Sociale forståelse

3.: Analytiske evner

4.: Nuværende sindstilstand (Humør/ Tilfredshed / Begejstring)

Samtidig skal den indeholde en KORT (SUPER KORT ((Men gerne "Omskrevet")) beskrivelse af forretningens "Vare-område".

Og endelig en beskrivelse af hvorfor afsenderens primære grund til at gå ind i netop denne forretning gjorde det let at "Tage springet".

Det synes umiddelbart, som om det er temmelig meget at forlange af en personlig historie. Og samtidig kan det for nogle føles lidt akavet eller u-nødvendigt at alle disse elementer SKAL indgå - Men fakta er; At alle de store MLM-ere eller networkere HAR alle disse elementer i deres historie.

Og det virker.
Hvis du er i netværks-branchen og føler at ingen gider høre på dig...Så gør din historie interessant...Ikke ved at "Pynte" eller lyve (For så er det dødsdømt på forhånd) men ved at lægge din begejstring for produktlinien og marketingplanen til grund.

Sæt så det hele i system idet, du tager hensyn til de grundprincipper, som jeg har beskrevet øverst i mit indlæg.

Den letteste måde er at lytte hver gang en af de store profiler i dit firma (Eller et andet firma) fortæller SIN historie. Og tage notater, så kuglepennen gløder. Får du ikke det hele med, fordi det går for stærkt - Så slå en streg på papiret og fortsæt så når næste "Hoved-element" i historien bliver fortalt.
Når du så sidder hjemme og kigger på notaterne...Skriver du bare din egen historie ind i hvert afsnit, så det ligner DIG.
Du har ganske vist ikke "Gjort Forretningen Endnu", du kan i de fleste tilfælde ikke sige at du "Kunne pensionere dig i morgen", hvis det var det, du ønskede...Men DET kan sagtens overskygges af din begejstring og din TRO på forretningen.
***Ting, du aldrig må have med i din historie:

"Jeg kender een, han tjener millioner på det her...." (Modtager tænker: "Fuld af løgn, hvorfor har du ikke selv tjent dem???

"Hvis du gør, som mig bliver du rig..." (Modtager tænker: " Hvorfor kører du så stadig rundt i den gamle spand...?"

o.s.v.

***Enkelt, begejstret, ÆRLIGT !!

Det er vejen.

Mange iværksætter-hilsner
PerVedby
****************************************************************************************

Har du lyst til at sparke røv ?

http://jobbetfordig.dk

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 03:33
Dato: 17-05-2007 20:20:55 Forfatter: Per Vedby
Du har ganske vist ikke ''Gjort Forretningen Endnu'', du kan i de fleste tilfælde ikke sige at du ''Kunne pensionere dig i morgen'', hvis det var det, du ønskede...Men DET kan sagtens overskygges af din begejstring og din TRO på forretningen.

Hej Per,

Du kommer med nogle særdeles gode og interessante pointer --- og essensen i sin egen historie må helt sikkert bæres af begejstring og entusiasme.
Nu gik mit indlæg ganske vidst på "gode historier" i forhold til presse/avis/blade/tv - men dine punkter er mindst lige så vigtige at have "in mind" og er ihvertfald første skridt af vejen til at ramme de "gode historier", som også vil interessere offentligheden og ikke kun i forhold til et prospekt.

MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Kolding
Tilmeldt 17. May 07
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 09:15
Hej Lasse.

Læste lige din "Tråd-starter" een gang til...Og må give mig selv 03 for "Emnet" misforstået...

Du har helt ret. Vi mangler helt klart de gode, positive og "Ikke-stereotype" historier. Eller måske rettere; Vores branche gør. Der skal jo u-nægteligt meget til at opveje, eller endnu bedre; Få vægtskålen til at kippe til "Positiv-siden" i forhold til de skader på renomeet, som "Lykkeridderne" tilføjer branchen og anseelsen i den brede befolkning hvert efterår og vinter.

Dog tror jeg at den langsigtede måde, som nogle af markedslederne lægger for dagen, med blandt andet formulering og efterlevelse af "Doktriner", som f.eks. "The Forever Force" på sigt, og selv om de "Negativt ladede" historier altid vil sælge flere aviser, vil dreje den brede anskuelse af forretningen i retning af en større accept.

Jeg synes selv at kunne mærke en betydelig holdnings-forskel, fra den gang jeg selv startede, og til nu.

Men ting TAGER tid, og hvis det kan speedes lidt af nogle input her vil det da afgjort være positivt.

Per Vedby

Har du lyst til at sparke røv ?

http://jobbetfordig.dk

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 14:25
Dato: 18-05-2007 09:14:57 Forfatter: Per Vedby

og selv om de 'Negativt ladede' historier altid vil sælge flere aviser, vil dreje den brede anskuelse af forretningen i retning af en større accept.

Man skal jo heller ikke glemme det aspekt der vil ligge i at en rigtig GOD historie vil kunne booste oplaget på eks. et magasin væsentlig hvis eks. der kom en artikel som bare er top-dollar homerun --- hvor "negative" historier selvfølgelig sælger "hits" på eks. BT og EB, så vil en god historie jo sælge ligeså mange hits - ligeså vel som gode artikler kan bruges pro-aktivt... og i Magasin-sammenhæng vil det være åbenlyst at som netværker vil købe det pågældende magasin for at have det med "i tasken".

Når en avis bringer "gode artikler" om branchen spredes ordet lige så hurtigt - og endda mere aggressivt - end de "dårlige" historier. De gode historier bruges i intern markedsføring i stor stil ;-)

MVH

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)