Jeg har valgt at sætte min fragtomkostning til 59 kroner. Jeg kan se at flere har været inde og vælge et produkt. Er gået direkte til kurven (hvor fragten vises) og er derefter hoppet fra.
Jeg tror på, at det er fragten der skræmmer. Hvad synes I? Er 59 kroner i fragt virkelig nok til at skræmmer kunderne væk den dag i dag?
Mange af mine konkurrenter har dyre fragt end 59 kroner. En enkelt byder fri fragt over 500. Det gør jeg så ikke.
@ Kim - Mine fragtomkostninger er på 75 kroner. Så jeg taber i forvejen på det. Jeg er helt enig i at de 59 kroner er meget og lidt når den psykiske grænse, som gør at folk bliver skræmt.
@ Ronni - Jeg vil sige, at når en kunde kigger på et produkt til 29 kroner, så er 59 kroner jo voldsomt i fragt. Så jeg vil ikke sige, at alle mine produkter ligger ikke op til fragten. :)
@ RemyDK - Ja det tænkte jeg godt på! :) Det vil kræve et større regnestykke at få det på plads. Men det burde jeg sætte mig ned og få kigget på.
Bare min tanke - hvorfor er vi ikke ærlig og sige hvad fragten koster - alle ved( også kunder) at det er ingen ting i verden som er gratis . Den fragt krig er hype af stor kæder som presser levrandøre til og snyde og presser kunder til og købe mere end nødvendige . Hvorfor ikke link til transportørns side og kunder kan se hvad det koster ? Hvis det koster 75 og du har en L**** aftale finde passende aftale og udgive din priser - de ville hjælpe blandt andet til og sætte benchmark og måske tiltræke transportør som er billigere.
Så en stor kæde med reklame `` køb for 500 og så er fragten GRATIS `hvad lever så dine transport firma af kammarat , hvad putter de i tanken ? Diesel er 12 kr /lt og lastbil når 5 km på denne - kan i se hvor kæden hakker -Ærlihed betaler sig og det sætter vi pris på .
Min erfaring med fragtpriser er at kunderne helst vil have det gratis og det er jo lidt svært - personligt har jeg valgt en fragtpris på 25 kr men det kommer jo an på hvad du sælger ? og om det skal sendes som pakke eller brev. Jeg har valgt have en billig fragt og det har betydet en stigning i gennemførte handler.