Det er ikke et seo - tip som gør dig til milliardær imorgen, men det hjælper altsammen :) Google overfører kun ankertekst fra det første link på en side. Det vil sige at hvis du har flere links til den samme side/ eller underside på din hjemmeside, så er det kun det første der tæller. Altså hvis du nu på Amino Profil side har 2 links som peger mod din forside, så er det kun det første der tæller. Hvis du et link der peger mod din forside, og et link mod en underside, så tæller begge . Er i med ? :) Her på Amino har vi jo været så heldige at få en sådan en lille linkprofil i toppen af vores personlige profilside. Der kan indføje links til din Facebook, Google+ , Twitterside og din personlige hjemmeside. Hvis du sætter et link ind til din firmahjemmeside / privat hjemmeside i toppen der, så er det så den ankertekst der gælder, og ikke den ankertekst du måske har skrevet længere nede i profilen. Jeg har vedhæftet et billede så du måske bedre kan forstå det... Men læs videre under billedet, fordi jeg har også et hack. Du kan dog omgå det her, ved at få ankertekst fra begge links ved at føje et hashtag til din url ( et hashtag ser sådan her ud # ) Så hvis du i et linksene skriver din url sådan her : http://visibile.dk/seo-firma/#seo , så får du endnu et link med inklusive ankerteksten seo, som du ikke ville have fået med uden det hashtag. Jeg har ikke testet det med hashtagget grundigt nok, så jeg kan ikke garantere det 100 & lige nu. Men det er stadig sikkert at Google kun tæller det første link. Så tænk over det på din Amino profil, og alle andre steder på nettet ;) Hav en god dag Ps: Her er endnu et tip til de stressede : |
Super tip Jimi, 5 stjerner og en røvfuld streetcreds herfra ;)
Jeg har også et lille tip som jeg ikke har testet virkningen af (men som jeg formoder, især fremover vil have en virkning). Google lægger mere og mere vægt på Google+, når jeg hjælper kunder med SEO sørger jeg for at alle links ikke blot går til kundens side, men at der også er nogen til deres Google+ firmaside. Det er en kendt sag at en strategi kan gå ud på ikke alene at styrke sin egen side, men også at styrke undersider på andre domæner hvor ens link fremgår.
Men der er endnu ikke mange der aktivt linker til deres Google+ eller Google+ firmaside.
Som altid er rådet ikke bare at gøre det for at spamme, brug din Google+ til aktivt at komme i kontakt med ligesindede, at lære fra dig og dele dit gode indhold og styrk samtidig profilen med nogle links hvor det er relevant.