Nej, jeg tror ikke, at der er flere snydere på Amino end andre steder.
Men det er altså et online forum, hvor det er muligt at agere anonymt.
Som alle andre steder, så er der også svindlere på Amino.
Før du handler med nogen, så se på de andre indlæg de skriver på Amino, prøv at Google deres navn, firmanavn etc. og være altid på vagt.
Selvom folk virker flinke på Amino (eller alle andre steder) så kan de stadigvæk være professionelle svindlere.
Derfor skal du ALDRIG sælge noget, uden at, få pengene i hånden, før du udleverer varerne.
Se at pengenen er gået ind på din konto og nøjes ikke med at se et screenshot etc. fra købers bank.
Få pengene i hånden, i stedet for en check.
Køber du varer, så få varen i hånden før du udleverer pengene.
Et sted som Amino hvor folk handler på livet løs, vil altid tiltrække svindlere og platugler.
Så tænk dig om før du handler!
Dbh Martin
Martins indlæg er naturligvis stadig aktuelt.
Det gælder naturligvis som i et hvilket som helst andet forum, at inden man handler med nogen man ikke har mødt i den virkelige verden , så tjekker man lige op på vedkommende.
Jeg har personligt handlet rigtigt mange gange med andre brugere på Amino.
Når jeg har gjort det, så har jeg fulgt følgende, efter min mening ret simple grundregel:
Jeg handler ikke med profiler, der enten ikke oplyser fuldt navn eller giver mulighed for at tjekke adresse m.m. - eller som ikke er Amino Plus medlem.
Ikke fordi jeg tror, at et Amino Plus medlemsskab er en autogodkendelse, men jeg ved, at Amino får valide oplysninger i forbindelse med Plus-brugernes betaling af Plus abonnementet.
Indtil nu har de simple sikkerhedsforanstaltninger sikret, at jeg endnu ikke er blevet snydt. Hverken som køber eller som sælger.
I perioder er det efter min personlige mening en svag tendens til, at nogle er lidt rigeligt hurtige ude og råbe SVINDLER, SNYD, PAS PÅ i debatforummet. Det har alt for mange gange vist sig, at det "bare" har været en uoverensstemmelse om kvalitet, tidsfrist eller på anden måde manglende forventningsafstemning.
Dbh. John