Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er der mange der snyder på Amino?

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Man læser sometider tråder hvor aminoer mener de er blevet snydt af andre aminoer.
Feks ikke fået betalt for udført arbejde.

Er dette ofte forekommende ?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo alm. mennesker der sidder bag skærmen så det forkommer vel lige så ofte her som andre steder i den virkelig verden ?

Man kan jo desværre aldrig undgå det

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror ikke det er mere her paa amino end andre steder, men det er jo farligt, hvis man pr automatik gaar ud fra, man ikke kan blive skuffet

Ellen Dancontact telemarketing www.dancontact.dk

Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 177
Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

elda:
Tror ikke det er mere her paa amino end andre steder, men det er jo farligt, hvis man pr automatik gaar ud fra, man ikke kan blive skuffet

Det er der vist heller ikke nogen der siger :-)

Men ja, der er "selvfølgelig" nogen der udnytter at vi har et godt netværk og hjælper hinanden....!

Dbh

Mads

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Nej, jeg tror ikke, at der er flere snydere på Amino end andre steder.

Men det er altså et online forum, hvor det er muligt at agere anonymt.

I maj måned 2010 skrev Martin Thorborg dette indlæg om at handle på Amino:

http://www.amino.dk/forums/t/89430.aspx

Martin Thorborg:
Som alle andre steder, så er der også svindlere på Amino.


Før du handler med nogen, så se på de andre indlæg de skriver på Amino, prøv at Google deres navn, firmanavn etc. og være altid på vagt.
Selvom folk virker flinke på Amino (eller alle andre steder) så kan de stadigvæk være professionelle svindlere.

Derfor skal du ALDRIG sælge noget, uden at, få pengene i hånden, før du udleverer varerne.
Se at pengenen er gået ind på din konto og nøjes ikke med at se et screenshot etc. fra købers bank.
Få pengene i hånden, i stedet for en check.

Køber du varer, så få varen i hånden før du udleverer pengene.

Et sted som Amino hvor folk handler på livet løs, vil altid tiltrække svindlere og platugler.

Så tænk dig om før du handler!

Dbh Martin

Martins indlæg er naturligvis stadig aktuelt.

Det gælder naturligvis som i et hvilket som helst andet forum, at inden man handler med nogen man ikke har mødt i den virkelige verden , så tjekker man lige op på vedkommende.

Jeg har personligt handlet rigtigt mange gange med andre brugere på Amino. 

Når jeg har gjort det, så har jeg fulgt følgende, efter min mening ret simple grundregel:

Jeg handler ikke med profiler, der enten ikke oplyser fuldt navn eller giver mulighed for at tjekke adresse m.m. - eller som ikke er Amino Plus medlem.

Ikke fordi jeg tror, at et Amino Plus medlemsskab er en autogodkendelse, men jeg ved, at Amino får valide oplysninger i forbindelse med Plus-brugernes betaling af Plus abonnementet.

Indtil nu har de simple sikkerhedsforanstaltninger sikret, at jeg endnu ikke er blevet snydt. Hverken som køber eller som sælger.

I perioder er det efter min personlige mening en svag tendens til, at nogle er lidt rigeligt hurtige ude og råbe SVINDLER, SNYD, PAS PÅ i debatforummet. Det har alt for mange gange vist sig, at det "bare" har været en uoverensstemmelse om kvalitet, tidsfrist eller på anden måde manglende forventningsafstemning.

Dbh. John

 

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Brovst
Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 425
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der ikke lige lovlig meget hønen og ægget over Martins argumentation? - Hvad blev der af gode gammeldags mellemled? -Banker fx?

Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 343
Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

John Nielsen:
Ikke fordi jeg tror, at et Amino Plus medlemsskab er en autogodkendelse, men jeg ved, at Amino får valide oplysninger i forbindelse med Plus-brugernes betaling af Plus abonnementet.

Hvorfor så ikke lægge et gebyr på at oprette en alm. profil også. Bare et symbolsk beløb? Var det ikke en íde? At gøre Amino til et meget sikrere sted for brugerne og samtidig tjene en skilling på det? Nok det eneste absolut geniale løsning, som er et kæmpe mangel her på Amino.

Fra København
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1741
Fra  Marketingsmeden I/S Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :

DC Trading:
Hvorfor så ikke lægge et gebyr på at oprette en alm. profil også. Bare et symbolsk beløb? Var det ikke en íde? At gøre Amino til et meget sikrere sted for brugerne og samtidig tjene en skilling på det? Nok det eneste absolut geniale løsning, som er et kæmpe mangel her på Amino.

Amino er for alle, tror ikke de har interesse i at kræve betaling for almindelige bruger. Amino har gjort nået! Hvis man vil sælge noget via Amino skal man være plus medlem, det tror jeg har skæmt en del svindlere væk.

- Alexander Baandrup Larsen 

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det ser jeg skam ikke for at det skulle gøre amino mere sikkert. En som snyder vil sagtens kunne bruge lidt penge her og derfor at snyde andre for endnu mere.

De har et godt system på Freelancer.com, sikker også andre steder som bruger samme metode. Pengene for opgaven bliver betalt til amino hvor de ligger der, indtil at opgaven er fuldført. Så ved personen som laver opgaven også at pengene er der. Amino kan så fungere som tredje part og vurdere sager hvis der opstår tvivl, og måske også derved tage 1-10% for hvert salg der bliver lavet.  Det vil ikke have noget i mod.

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Alexander Baandrup Larsen:

DC Trading:
Hvorfor så ikke lægge et gebyr på at oprette en alm. profil også. Bare et symbolsk beløb? Var det ikke en íde? At gøre Amino til et meget sikrere sted for brugerne og samtidig tjene en skilling på det? Nok det eneste absolut geniale løsning, som er et kæmpe mangel her på Amino.

Amino er for alle, tror ikke de har interesse i at kræve betaling for almindelige bruger. Amino har gjort nået! Hvis man vil sælge noget via Amino skal man være plus medlem, det tror jeg har skæmt en del svindlere væk.

- Alexander Baandrup Larsen 

Skærmt? på ingen måder! For det sjove er at man kan næsten det samme på amino freelancer og der kræves ingen plus profil.

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)