Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg betaler 90% i skat

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Dimsedut:

Producerer du erhvervsaffald, så er det vel fair nok du skal betale for at komme af med det, fuldstændig lige som os andre.

Jeg producerer ikke erhvervsaffald, alting er digitalt. Og min husstand (jeg er 18, jeg bor hjemme) betaler for privat brug af genbrugspladsen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:58

Kim Thranborg:

Der er flere kriterier for hvem der er fritaget for affaldsgebyret så hvis du researcher lidt er det ikke noget problem.

Jeg har brugt flere timer på research (herunder 1 times diskussion hos Vej og Park), men mere research er ikke pengene værd.

POINTEN er ikke at jeg mangler penge. Fuck det, jeg kan leve af min SU. Pointen er, at det må virke skræmmende for alle, som har en god idé men ikke tør gå igang, at ting somme dette affaldsgebyr kan være en uforudsigelig risiko. 

Man kan da ikke forvente af den glade amatør, som har en fed idé, at han bruger dagevis på at sætte sig ind i et bureaukratisk opkrævningshelvede...

Fra Kolding
Tilmeldt 5. Sep 09
Indlæg ialt: 523
Fra  All Creative A/S - Vejle Skrevet kl. 06:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kristian Selch:
Man kan da ikke forvente af den glade amatør, som har en fed idé, at han bruger dagevis på at sætte sig ind i et bureaukratisk opkrævningshelvede

Se det kan jeg sagtens holde med dig i, men så måske ikke helt alligevel.
Egentlig er det jo blot en del af det at være selvstændig, hvor en af omkostningerne netop er at man selv er ansvarlig for at holde styr på regler, tilladelser og godkendelser. 
Er affaldsgebyret uretmæssigt opkrævet ud fra gældende lovgivning skal du sagu da ikke betale bare fordi der sidder nogle hos kommunen som måske ikke er ordentlig inde i reglerne.

Da jeg i sin tid fik regningen tog det mig ca. 30 min at finde affaldsregulativet på retsinformation.dk - dernæst var det hurtigt at finde afsnittet med fritagelser og konstatere om jeg var fritaget. Printede det hele ud, markerede de to punkter der fritager mig for afgiften, i en kuvert med det som bilag til et brev hvor der kort stod at jeg ifølge lovgivningen hører til dem som er fritaget.
Siden har jeg intet hørt til opkrævning af affaldsafgift...

Det er helt seriøst ikke så svært.
Der er mange andre regler som er væsentlig mere komplicerede en affaldsgebyret som jo i bund og grund kan beskrives som "ALLE med cvr skal betale medmindre de står på denne liste"
Hvis man føler at affaldsgebyret er et opkrævningshelvede skal man efter min mening vist overveje om ikke man skal droppe det at være selvstændig.
Opkrævning af moms, skat og told er da et langt mere indviklet sammensurium af regler og undtagelser mange har svært ved at gennemskue og som ovenikøbet skal beregnes og opkræves jævnligt...

Well - det er blot min mening (uden at tage stilling til rimeligheden og fornuften i at affaldsgebyret overhovedet eksisterer)

Kim Thranborg / Projektleder hos All Creative A/S / www.allcreative.dk

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)