Hej Jeg vil gerne lave nogle små videoer, hvor jeg viser en arbejdsgang på skærmen, taler ind over, og kan lægge grafiske 'pauser' ind. Jeg er aldeles novice på området, men jeg prøver at forklare ...: Arbejdsgang på skærmen kan jeg lave i Quicktime. Men så vil jeg gerne sige noget parallelt hermed. Faktisk tænker jeg det er bedst først at lave skærmoptagelsen, derpå afspille den mens jeg indtaler (ellers kommer der for let fejl, tror jeg). Og så vil jeg gerne lægge en form for 'kapitelovergange' ind med noget grafik. Hvad kan man lave dette i? Og hvilket format bruger man til videoer i Youtube kvalitet? På forhånd tak for hjælp. |
Nu svarer jeg mig selv, blot for det tilfælde andre har brug for at vide det samme :-)
Jeg fandt ud af, at jeg bare kan bruge imovie, og evt. kombinere med skærmoptagelser i Quicktime. Talen skulle kunne lægges ind via imovie også.
Tilbage står spørgsmålet, som dukkede op undervejs - man skal muligvis have fat i noget, der hedder imovie HD. Måske er det ikke nødvendigt længere med den nyeste version af imovie. Mern det ved jeg ikke endnu.
Nu kan jeg i hvert fald komme i gang :-)